Avatar billede deras4 Praktikant
04. oktober 2005 - 14:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dr. watson debugger problemer (drwtsn32.exe fejlmeddelelse)

Min computer er begyndt at lave ballade nogle gange. Oftest som følge af at jeg har været på nettet eller har overført filer fra min externe harddisk.

En tilfældig åben mappe "svarer ikke" og efter et stykke tid, kommer der en fejlmeddelelse om at drwtsn32.exe ikke svarer...  Computeren kører fint efter mappen er lukket ned, men nogen gange er mappen, som ikke svarede, konverteret om til en FIL på 1KB!! Og al det tidligere indhold i mappen er pist borte. Det kan godt være en smule bittert hvis vi snakker om en mappe på flere GB...

Håber der er en som har en forklaring, og kan hjælpe mig af med problemet. - Kan selvfølgelig afinstallere ServicePack 2 til XP, og dermed Dr.Watson, men dét er jeg ikke interesseret i...

På forhånd tak.

Deras4
Avatar billede kalp Novice
04. oktober 2005 - 15:04 #1
deaktiver drwatson.. du behøver ikke afinstallere noget som helst.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;188296
Avatar billede deras4 Praktikant
04. oktober 2005 - 15:08 #2
Jeg forsøger det - vender tilbage når jeg kan se tegn på om det virker...
Avatar billede kalp Novice
04. oktober 2005 - 15:10 #3
finno
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
04. oktober 2005 - 17:38 #4
Enig med Kalp. Tjek også om den har lavet en log. Den kan i nogle tilfælde være enorm. Søg på drwtsn32.log
Avatar billede deras4 Praktikant
04. oktober 2005 - 22:08 #5
den har lavet en log - skal jeg slette den, eller......
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. oktober 2005 - 00:04 #6
Det kan du roligt gøre.
Avatar billede deras4 Praktikant
11. oktober 2005 - 19:17 #7
Nu har jeg set situationen lidt an, og der fremkommer ikke længere en fejlmeddelelse fra dr watson, men mine mapper crasher stadig en gang i mellem - nu siger den bare at explorer.exe ikke svarer... Men dét problem har jeg haft før; på andre computere, og jeg kunne ikke få det afhjulpet.
Explorer starter dog op kort tid efter og computeren kører nydeligt, men det er stadig foruroligende at explorer.exe crasher..

Kender I problemet??

Jeg accepterer svaret fra Kalp..

På forhånd tak - Deras4
Avatar billede kalp Novice
11. oktober 2005 - 19:36 #8
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

måske kan forslagende her hjælpe... tænker mest på det første.