Avatar billede acmed Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:02 Der er 18 kommentarer

Opslag adresse fra telefonnummer

Nogle online butikke rhar en funktion hvor man kan slå adresse mv. op ved at angive sit telefonnummer - så man slipper for at indtaste oplysningerne selv.
Hvordan laves dette?
Kan det bruges med PHP?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:07 #1
følger lige med...
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. oktober 2005 - 20:10 #2
Jeg tror selve løsningen med at få data ud fra et telefon nummer, skal man betale sig fra. (eller måske der findes gratis løsninger på nettet?)

Men selve opslaget sker i et hidden frame, som "fodres" med telefon nummeren, laver et opslag og smider data tilbage til hovedvinduet.

Det med hidden frame hedder noget specielt, som jeg ikke lige kan komme på! :o(
Avatar billede jaw Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:15 #3
De fleste sider jeg har set den funktion bruger Eniro. Måske www.eniro.dk kan give et hint om hvorvidt "almindelige" mennesker kan få adgang til deres database eller hvordan det fungerer...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:23 #4
Avatar billede ttopholm Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:24 #5
Avatar billede acmed Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:26 #6
Er der nogen der har erfaring med hvordan det bruges. Og hvad det evt. koster?
Avatar billede acmed Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:28 #7
aha, sidste link ser spændende ud!
Avatar billede acmed Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:44 #8
Nogle gode forslag til hvordan man parser xml-filen til et PHP array så?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. oktober 2005 - 21:50 #9
Prøv at kig her: http://dk2.php.net/xml
Avatar billede acmed Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:54 #10
Har kigget en del dér faktisk - men kan ikke finde noget script jeg kan få til at give et fornuftigt output...
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. oktober 2005 - 07:47 #11
Har du evt et link til din XML fil, så vil jeg gerne gøre et forsøg?
Avatar billede acmed Nybegynder
05. oktober 2005 - 16:19 #12
XML filen ser typisk sådan her ud:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
- <page style="navne">
- <content>
- <paragraph style="person">
  <name>Leasy A/S</name>
  <address>Østre Stationsvej 5</address>
  <zip>5000</zip>
  <city>Odense C</city>
- <phone>
  <number>72112112</number>
  <number>63110519</number>
  <number>88888888</number>
  </phone>
  </paragraph>
  </content>
  </page>

Filen hentes fra et eksternt link - dvs. scriptet skal kunne indlæse xml filen fra en anden server.
Jeg vil gerne have parset filen så jeg kan bruge dataene videre.
Dvs. f.eks.
$name = Leasy A/S

Det eksterne link er det her:
http://app3.unwire.dk/DGSWAP/searchNummerTilNavn?number=88888888
(telefonnumeret skifter fra gang til gang)
Avatar billede acmed Nybegynder
06. oktober 2005 - 21:30 #13
Ville du kigge på det jakobdo?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. oktober 2005 - 23:27 #14
Avatar billede acmed Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:37 #15
Ser godt ud. Jeg har lige et nok simpelt spørgsmål.
Hvis jeg vil udskrive f.eks. det navn der er slået op, hvordan skrievr jeg det så?
lidt a´la array[NAME][CDATA] vel?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. oktober 2005 - 23:40 #16
Det må jeg lige kigge på i morgen!
Det xml parse script jeg fandt laver et lidt for vildt array!
Avatar billede acmed Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:41 #17
ja, det var også dér jeg faldt lidt af...
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. oktober 2005 - 13:26 #18
Måske du selv kan tilrette denne: http://www.codebreaker.dk/exp/currency.php