Avatar billede karstein Nybegynder
17. april 2001 - 21:43 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Fra Unix til NT

Hey

Jeg har fornylig fået hotel hos Azero.dk, firesite på ntserver med php og asp.

Før havde jeg min gæstebog på en unix server, men nu vil jeg selvfølgelig have flyttet min gæstebog over på mit nye webhotel.

Men når jeg nu prøver min gæstebog kommer den med følgende fejl:

Warning: Unable to find file identifier 0 in d:\\home\\karsteindk\\www\\gastebog\\gastebog\\gastebog.php3 on line 42

Warning: Unable to find file identifier 0 in d:\\home\\karsteindk\\www\\gastebog\\gastebog\\gastebog.php3 on line 43

Din besked er hermed tilføjet.

Email bekræftelse er afsendt.

Warning: Server Error in d:\\home\\karsteindk\\www\\gastebog\\gastebog\\gastebog.php3 on line 50

Tryk her for at vende tilbage til gæstebogen.

Jeg har ikke foretaget mig andet end at flytte fra et unix hotel til et nt hotel...

er det nogen der kan give mig et seriøst bud på en sådan løsning?

Med venlig hilsen
Karstein.dk
Avatar billede aneez Nybegynder
17. april 2001 - 21:52 #1
prøv at tilføje dette i toppen af dit script... det burde kunne gøre det ... ellers ved jeg ikke lige hvad der er galt...

    if($HTTP_POST_VARS){
      foreach($HTTP_POST_VARS as $Key=>$Value)
      {
        $$Key = $Value;
      }

    if($HTTP_COOKIE_VARS){
      foreach($HTTP_COOKIE_VARS as $Key=>$Value)
      {
        $$Key = $Value;
      }

    if($HTTP_GET_VARS){
      foreach($HTTP_GET_VARS as $Key=>$Value)
      {
        $$Key = $Value;
      }

    if($HTTP_SERVER_VARS){
      foreach($HTTP_SERVER_VARS as $Key=>$Value)
      {
        $$Key = $Value;
      }

    if($HTTP_ENV_VARS){
      foreach($HTTP_ENV_VARS as $Key=>$Value)
          {
        $$Key = $Value;
      }
Avatar billede aneez Nybegynder
17. april 2001 - 21:52 #2
det er azeros nt servere der skoder til php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. april 2001 - 21:59 #3
Har du skrivetilladelse i det katalog (den er filbaseret ikke, den gæstebog),
og/eller har du skiftet passende stier i scriptet??
Avatar billede karstein Nybegynder
17. april 2001 - 22:02 #4
hej aneez

Hvis jeg gør, som du har skrevet får jeg følgende:

Parse error: parse error in d:\\home\\karsteindk\\www\\gastebog\\gastebog\\index.php3 on line 3

...det er jo ikke lige så fedt...
Du siger de skoder til php - hvordan det?
Avatar billede karstein Nybegynder
17. april 2001 - 22:05 #5
Hej Erik Jacobsen

Ja jeg har skrive tilladelse! Også selv om det burde være en selvfølge på nt servere har jeg prøvet at ændre atributterne til 777, men det har heller ingen indflydelse!

Scriptet indeholder ingen stier, så det er heller ikke der den er gal..??? :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. april 2001 - 22:09 #6
Ok - dårligt formuleret: har webserveren lov til at skrive i kataloget, eller
mere præcist, den bruger der kører som webserver? Du har selvfølgelig, men
det er strengt taget ikke dig der afvikler scriptet.
Avatar billede karstein Nybegynder
17. april 2001 - 22:15 #7
Jeg går stærkt udfra at webserveren har tilladelse til dette...!

Jeg har lige tjekket support siderne igennem og de fortæller ikke noget om dette...!

Men du har sikkert på en måde ret i at det har noget med skrivetilladelse i kataloget at gøre.

Er der en måde man kan teste dette?

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. april 2001 - 22:23 #8
Tjah, et lille php-script, der laver en fil. Hvordan er det nu.... Prøv dette:

<html>
<head>
<title> New Document </title>
</head>

<body>
<?
  $f = fopen(\"hejsa.txt\",\"w\");
  if (!$f) {
    echo \"filen kunne ikke åbnes til skrivning\";
  } else {
    fwrite($f,\"HEJSA\");
    echo \"HURRAH\";
  }
?>

</body>
</html>
Avatar billede karstein Nybegynder
17. april 2001 - 22:26 #9
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. april 2001 - 22:30 #10
Prøvet - ja, der er ikke skrivetilladelse. Check lige de supportsider igen, om de er
noget hjælp, og ellers opret et sprøgrsmål hvor der står noget med Azero i titlen.
Mere kan jeg ikke gøre - kender ikke deres NT-servere.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. april 2001 - 22:30 #11
Oki, kontakt azero.dk, og sig at du skal havde et biliotek med skriverettigheder... Som regl, plejer man at opretter cgi-bin..
Avatar billede aneez Nybegynder
17. april 2001 - 22:31 #12
de har nogle begrænsninger på deres php ting... f.eks. hvis du skal have skrive tilladelse til et dir skal du kontakte dem, og hvis du skal bruge post, get eller globalvars skal du bruge det jeg skrev der.

og deres mail server er heller ik for god.

/Aneez
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. april 2001 - 22:34 #13
Generelt har jeg kun hørt skod ord, angående azero.dk
Avatar billede karstein Nybegynder
17. april 2001 - 22:34 #14
Ok... jeg er vel kun blevet klogere af dette og følger jeres råd om at kontakte azero.dk.

Tak til jer alle tre ;-}
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. april 2001 - 22:35 #15
så lidt
Avatar billede killifish Nybegynder
18. april 2001 - 08:24 #16
Jeg rettede et lignende spørgsmål til azeros support i går og fik det svar at man ikke kunne køre php fra deres windowsservere. Jeg blev lidt forundret da de skriver at man godt kan på deres hjemmeside.

Nu bliver jeg nød til at hoste op med 99,- for at blive flyttet til en unix server.
Avatar billede karstein Nybegynder
18. april 2001 - 15:59 #17
Killifish >>

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan køre nogle php scripts på din server, eftersom at jeg kører med andre (dog ikke nogen, som skal skrive til kataloget) php scripts på min server, som virker fint...???!!!!

- Karstein.dk
Avatar billede killifish Nybegynder
18. april 2001 - 16:21 #18
Heh, jeg fik et nyt brev fra azero i dag. Det lader til at deres supporter fra igår havde sovet i timen. Man kan godt køre php fra deres windows servere, men de kunne ikke lige fortælle mig on det var php3 eller 4.

Pt har jeg ikke php understøttelse (jeg har ikke råd lige nu), men når jeg skal have opgraderet så tror jeg nu nok alligevel jeg vælger at betale for at blive flyttet til en Unix server.
Avatar billede karstein Nybegynder
18. april 2001 - 21:58 #19
Heh... stabil support service...!

Jeg aftale engang med en af supporterne at de skulle redirecte to hjemmeside (hvilket de ville tjene penge på), men der er ikke sket en skid siden og det er en måned siden, så nu kan det vist være ligemeget...!