Avatar billede jens_r Novice
07. oktober 2005 - 12:46 Der er 7 kommentarer

Internetforbindelse virker sporadisk

Jeg har gennem længere til forsøgt at ordne en internetforbindelse hos nogle bekendte, men har ingen anelse om hvad problemet kan være: Pc'en kan godt få forbindelse til nettet og sende/hente post, men det tager måske 10-20 forsøg. Det samme gælder for internet explorer, hvor man godt kan åbne en webside hvis man bliver ved med at opdatere siden. Nogle gange kommer "siden kan ikke vises" med det samme (altså lidt for hurtigt til at kunne nå at tjekke nettet for pågældende side), andre gange er det lidt ventetid (som om den venter på svar fra netforbindelsen).

Det drejer sig om en ADSL forbindelse hos TDC og er - så vidt jeg kan se - monteret via et delefilter.

Nogen der kan forklare hvorfor forbindelsen ikke virker (i hvert fald ikke stabilt)?
TDC mener det drejer sig om støj på linien eller virus. Jeg har kørt et virus-program uden at finde noget og også forsøgt at koble den ene af de to telefoner i huset fra - uden resultat. Det skal dog også siges at forbindelsen tidligere har kørt godt, hvilket for mig at se udelukker støj på linien.
Jeg kan heller ikke gennemskue hvad der skulle være sat forkert op på computeren, da den jo efter mange forsøg godt kan forbinde til nettet.

Nogle forslag? Jeg er blank...
Avatar billede nva Praktikant
07. oktober 2005 - 13:01 #1
Læg en HiJackThis-log herind og lad eksperterne kigge på den.
Avatar billede jens_r Novice
07. oktober 2005 - 13:17 #2
HiJackThis-log? Was ist das?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2005 - 15:58 #3
Stikket som tager ADSL ud, er det det første telefonstik i huset ? ? ?
Avatar billede jens_r Novice
10. oktober 2005 - 13:31 #4
dragonknight> Det skal jeg ikke kunne svare på. Hvilken betydning har det om det er det første telefonstik?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. oktober 2005 - 10:08 #5
Der kommer for meget støj på linien fra enheder tilsluttet inden delefilteret.

Hos en kammerat, hvor delefilteret skulle sidde langt væk fra første stik i huset, der måtte jeg lave stikket med delefilteret det første stik i huset for at kunne komme igennem til TDC. Det er også hvad der anbefales af TDC.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. november 2005 - 10:06 #6
Hjalp det i dit tilfælde ? ?
Avatar billede jens_r Novice
02. december 2005 - 14:15 #7
Jeg skal ikke rode mig ud i at flytte rundt på telefonstik, så forbindelsen virker stadig ikke, hvilket selvfølgelig er meget bittert for familien.

Jeg har prøvet at kontakte TDC, men de er som altid ubehjælpelig og uvenlige. Og jeg synes sgu ikke det er rimeligt, at familien skal til at betale en af TDCs ekstremt dyre teknikere, for at få det til at virke, når nu det burde virke.