Avatar billede mxs Nybegynder
08. oktober 2005 - 02:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

URL og opdatering

Hej alle

Jeg sidder og tænker lidt over om man kan åbne en fil på serversiden, og skrive til den? Efter hvad jeg har forstået, så kan dette ikke lade sig gøre, så jeg har gået over til lidt kreativ tænkning. Jeg har lavet et php script på serversiden som kan skrive til filen, jeg vil så, fra mit java program, kalde dette script, som tager et argument fra urlen, og derved skrive argumentet til filen, men hvordan gør jeg dette i Java? Altså kalder en url og derved, på en eller anden måde, fyrer urlen af?

På forhånd tak,
Martin Slot
Avatar billede abpdk Nybegynder
08. oktober 2005 - 05:17 #1
Hvis du bare vil ha' scriptet kørt på server siden, så skal det vel requestes (dvs. HTTP GET). Dette kan gøres på mange måder, f.eks. således:

try
{
    URL url = new URL("http://host/script.php?filename=blablabla.txt");
    HttpURLConnection urlc = (HttpURLConnection)url.openConnection();
    urlc.getResponseMessage();
}
catch (Exception e)
{
    e.printStackTrace();
}

Håber det var det du mente.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2005 - 08:17 #2
Hvis du bare skal åbne en fil og skrive til den fra serveren når en url bliver kørt så kan det godt lade sig gøre. Men det forudsætter selvfølig at filen kun skal ligge på serveren.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 09:11 #3
snakker vi:

browser-------------------------------------------JSP/Servlet (server side Java)-->fil

eller

applet (client side java)--------------------------------------------------------->fil

det første er lige ud af landevejen

det andet kan ikke lade sig gøre

som workaround bruger man ganske rigtigt typisk

applet (client side java)-----------------------------------ASP/PHP/JSP/whatever-->fil
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 09:14 #4
og abpdk's kode kalder en URL på serveren
Avatar billede mxs Nybegynder
08. oktober 2005 - 12:33 #5
abpdk, det virker sgu fint. Til arne_v kan jeg sige at vi snakker om den første, da jeg godt kan læse mig frem til at den anden ikke lige er til at dreje. Men det virker fint nu. Så jeg skal bare lige ha gjort det sikkert osv og self. ha udviklet et flot GUI program så jeg kan rette siderne på min hjemmeside fra den.