Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
09. oktober 2005 - 11:06 Der er 30 kommentarer og
3 løsninger

outlook expres

Jeg skal have hjælp til at få mail programmet til at fungere jeg kan hverken sende eller modtage
Håber jeg kan få hjælp her
Venligst
Per Johannessen
Avatar billede dennism Nybegynder
09. oktober 2005 - 11:22 #1
Lyder som om at du ikke har fået opsat din konto korrekt?
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. oktober 2005 - 11:32 #2
Du skal have den rigtige e-mail adresse - pop3 og smtp konto sat op.
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
09. oktober 2005 - 11:47 #3
peet49 tak for svaret vil du beskrive hvordan jeg sætte det op
Tak Per johannessen
Avatar billede dennism Nybegynder
09. oktober 2005 - 11:51 #4
Nu ved jeg ikke, hvorfra du har din mailkonto? Er det sammen med din internetforbindelse?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2005 - 13:31 #5
Hvis du har oplysninger om:
POP3
SMTP
Kontonavn
Adgangskode

Er det bare et gå i Funktioner - Konti - Tilføj -> Post og følge guiden.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. oktober 2005 - 13:36 #6
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
09. oktober 2005 - 15:49 #7
John stigers tak for anvisningen når jeg har gjort det du har skrevet hvad skal jeg så gøre der står bl.a. importer - expoter
Tak PerJohannessen
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2005 - 20:23 #8
Så skal du ikke gøre mere.

Importer og Exporter er til hvis du har gemt dine kontooplysninger og hhv. vil hente eller gemme disse, så det er nemmere at oprette ens mailkonto igen i tilfælde af at windows skal installeres igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2005 - 20:23 #9
Det virker vel nu?
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:42 #10
Nej det virker ikke endnu jeg arbejder stadig på sagen
Hilsen per
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
12. oktober 2005 - 08:35 #11
John stigers
Jeg har stadig ikke fået problemet karet , den skriver følgenForbindelse til server kunne ikke oprettes.
kpnto pop3.mail.dk server pop3.dk protokol pop3 port 995. sikker ( ssl )ja socklet-fejl1051 fejl no 0x800CCCoE.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
venligst
per
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2005 - 09:40 #12
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:23 #13
tak til vejmand Jeg må erkende at jeg ikke kan engelsk og det forslag du sendte er en side på engelsk
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2005 - 10:36 #14
¨Så oversætter han sikkert :)
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2005 - 12:38 #15
Hvilken internet-udbyder bruger du?
Og er det hos udbyderen du har din e-mail?
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:29 #16
jeg bruger tdc , dem har jeg kontaktet men jeg kan stadig ikke finde ud af det , de omtalte det muligvis var en fireewall der spærede men det har jeg heller ikke forstand på
Venlig hilsen
per
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2005 - 15:26 #17
Når det er TDC kan du bruge den guide jeg linkede til tidligere.

Hvis alt er sat op som guiden beskriver, er det sikkert din firewall som blokerer.
Ved du hvilken firewall du benytter?

Hvis ikke du ved det, prøv at føre musen hen over de små ikoner nede ved siden af uret. Når du holder pilen over hver enkelt ikon, kommer en tekst til syne som fortæller hvilket program ikonet repræsenterer.

Klik evt. på den lille pil til venstre for ikonerne for at vise skjulte ikoner.

Skriv hvilken firewall som er aktiveret, så må vi ta den derfra.
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:34 #18
det jeg kommer frem til er incredimail yahoomessenger picassa ( skjult ) lyd og kl.
Hilsen per
Avatar billede vejmand Juniormester
13. oktober 2005 - 05:53 #19
Hmm, det hjalp ikke meget.  c",)

Sidder du evt. bag en router?

Jeg er ved at løbe tør for idéer, jeg går ud fra du har fulgt guiden jeg linkede til?
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
13. oktober 2005 - 07:15 #20
jeg har fulgt guiden uden held hvad er en router?
Per
Avatar billede vejmand Juniormester
13. oktober 2005 - 11:13 #21
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=69623

Vi prøver lige en sidste ting:

Åbn Outlook Express -> Funktioner -> Konti -> Post -> Marker din konto -> Egenskaber -> Fanebladet "Generelt" -> Der skal være flueben i "Medtag denne konto...." -> Fanebladet "Servere" -> Ud for "Serveren til indgående post" skal der stå POP3 -> Ud for "Indgående post" skal der stå pop3.mail.dk -> Ud for "Udgående post" skal der stå asmtp.mail.dk (eller smtp.mail.dk) -> Der skal ikke være flueben i "Log på med godkendelse........." og "Min server kræver godkendelse"

Håber det er til at forstå.  c",)
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:09 #22
mange tak for svaret , men jeg er ked af ulejligheden men det fungere stadigvæk ikke der bliver spurgt om organation og svaradresse ,når jeg sender bliver mailen stående i udgået post.
Er mit kundenr. mit 12 cifrede som også er brugernavn ?
Tak
per
Avatar billede vejmand Juniormester
13. oktober 2005 - 14:25 #23
Felterne Organisation og Svaradresse kan du bare lade stå tomme.

ja, dit 12 cifrede kundenummer skal stå ud for Kontonavn.
Ud for Adgangskode skal stå det password du har fået af TDC (Sikkert 8 bogstaver)
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:10 #24
Det irker stadig ikke så jeg er ved at opgive
per
Avatar billede vejmand Juniormester
14. oktober 2005 - 00:41 #25
Nu er mit sidste bud:

Åbn Outlook Express -> Funktioner -> Konti -> Post -> Marker din konto -> Fjern

Opret den igen med hjælp fra TDC's guide
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P56022

Hvis dette ikke hjælper tror jeg desværre ikke jeg kan hjælpe dig videre.
Så må vi håbe der kommer en mere kyndig forbi dette spørgsmål.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. oktober 2005 - 00:44 #26
Er jeg den eneste der lægger mærke til at han skriver at han bruger port 995? Der skal normalt bruges 110.
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
14. oktober 2005 - 19:48 #27
Jeg må kaste håndklædet i ringen jeg kan ikke få det til at fungere
Så i skal have tak for jeres ulejlighed med at hjælpe-
hilsen per
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2005 - 10:57 #28
Det er jeg da ked af.
Hvis det er fordi du skal brug port 110 istedet, kan du ændre det således:

Åbn Outlook Express -> Funktioner -> Konti -> Post -> Marker din konto -> Egenskaber -> Fanebladet "Avanceret" -> Ud for "Indgående post (POP3)" skriver du 110

Hvis du kender en PC-kyndig vil det nok være en god idé at få lidt hjælp. jeg er helt sikker på det kan lade sig gøre at få Outlook Express til fungere.
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
15. oktober 2005 - 11:13 #29
tak for svaret men jeg kan ikke 110 der kan ikke skrives i det feldt ,
du mener vel ikke det er der der står pop3.mail.dk ?
per
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2005 - 16:22 #30
Nej, det er under fanebladet "Avanceret"

Der skal ikke være flueben i "Denne server kræver en sikker forbindelse"

Jeg tror Udgående post skal stå til 25 og indgående til 110
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. oktober 2005 - 16:56 #31
Der bør også være en knap på det faneblad (Standardinstillinger) som du kan trykke på. Hvis du trykker på den, bør indstillingerne blive rettet til de korrekte portnumre.
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
16. oktober 2005 - 18:58 #32
Ja tak for alle der har prøvet at hjælpe men desværre har jeg stadig ikke fået løst problemet så jeg må gå til en kyndig ,i har prøvet alt
med jeres viden, atter engang tak
Per Johannessen
Avatar billede vejmand Juniormester
17. oktober 2005 - 08:57 #33
Husk at lukke spørgsmålet.
Det gør du ved at markere dit eget navn i boksen ude til venstre, og derefter klikke på "Accepter"

Håber du får hjælp til dit problem.  c",)