Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
09. oktober 2005 - 22:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

8mm "smal film"

Hej

Er det muligt at få 8 mm video (den gamle type, uden lyd, som normalt afspillers i en fremviser) ind på sin computer, eller ihvertfal finde en enhed der kan få det billede lavet om til et video signal, således at mit tvkort kan optage det ind?

Venlig hilsen
Peder
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 22:35 #1
... evt. snak med din lokal fotohandler/pusher og hvad de kender af muligheder ?
Det er vel en engangs forestilning ?
Avatar billede bleze Nybegynder
10. oktober 2005 - 09:19 #2
Du skal bruge en fremviser og så har du 2 muligheder. Enten kan du smide det op på en væg og filme det derfra med et video kamera, eller man kan købe et specielt spejl til formålet.  Det bedste resultat får du med spejlet, men hvis du kan leve med første mulighed så kan du spare prisen på spejlet. Mener de koster ca 600 kr sidst jeg kiggede.

Held og lykke
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
09. juni 2007 - 10:53 #3
Det var sku ikke pænt af mig at glemme det her..

Mange tak, mener helt klart vi brugte et videokamera til at indspille det med