Avatar billede theboy Nybegynder
10. oktober 2005 - 23:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vis Frame med betingelse

Hvordan laver jeg en hjemmeside, som hvis en variabel bliver opfyldt, så åbnes der en frame i bunden af siden og hvis betingelsen ikke er sand længere så fjernes den igen.

som en webshop, som hvis indkøbkurven er tom så kan den ikke ses i bunden, men hvis noget er tilføjet så vises den igen og hvis man fjerner noget fra indkøbskurven igen så fjernes den frame igen.

Betingelse en et session array med vare i!
Avatar billede thaufer Nybegynder
11. oktober 2005 - 01:53 #1
du kan lave en tilstandsvariabel som du holder opdateret.
eksempel:

$show = 0; // 0 = vis ikke, 1 = vis
if ($show) {
  echo "<frame blah>"
}

Ved ikke om det er det du er ude efter. Under alle omstændigheder handler det om at du kun udfører en udskriver en mængde HTML hvis en betingelse er opfyldt. Variablen $show kan du gemme i en session. På den måde kan du ændre den, uden brugeren kan ændre den direkte.
Avatar billede theboy Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:07 #2
Skal det kun ændres i den der styre de 2 frames og så lave det aller...:
<html>
<head>
<title>Website</title>
</head>
<frameset rows="*,80" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
  <frame src="main.php" name="mainFrame" id="mainFrame" title="mainFrame" />
<?php
$show = 0; // 0 = vis ikke, 1 = vis
if ($show) {
  echo "<frame src=\"bund.php\" name=\"bottomFrame\" scrolling=\"No\" noresize=\"noresize\" id=\"bottomFrame\" title=\"bottomFrame\" />"

?>
</frameset>
<noframes><body>
</body>
</noframes></html>
Kan du ikke komme med et eksempel?
Avatar billede theboy Nybegynder
30. marts 2006 - 19:46 #3
ingen andre kommentar. Så lukker jeg denne tråd.