Avatar billede sirtiger Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få PHP til at sende brugeren videre til en anden side

Hej
Jeg er ny i PHP - så det er sikkert ikke så svært, men jeg kan ikke greje denne.
Jeg henter noget data fra brugeren, og ud fra hvad brugeren har indtastet har jeg noget kode der skal sende brugeren videre til en anden side. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få det til at virke, så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være rart.
Avatar billede sqren Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:11 #1
<?
if($something=="indtastet"){
header("location: side.php");
}
?>
Avatar billede sirtiger Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:28 #2
hmm, det syntes jeg ikke jeg kan få til at virke. Kan det være at serveren kan være sat op til et eller andet så den ikke sender det videre?
Avatar billede mikle Nybegynder
27. december 2006 - 04:48 #3
denne virker
<?php
print("    <script language='javascript'>
    location.href='http://www.etellerandet.dk/index.php';
    </script>");
?>

header location virker kun hvis den indlæses før alt andet
Avatar billede wickedd Juniormester
27. december 2006 - 05:17 #4
Så skal man jo lige ha' javascript aktiveret, og det er helt sikkert de fleste der har det, men absolut ikke alle.

Selv ville jeg bruge headers, og det skal som sagt ligge hélt oppe i toppen af siden før alt andet.
Avatar billede sirtiger Nybegynder
13. juli 2007 - 15:18 #5
Ikke relevant længere - lukker