Avatar billede badmanndk Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:48 Der er 30 kommentarer

Installere XP ovenpå XP

Jeg har en computer hvor der var XP home preinstalleret, men for en månedstid siden formateret jeg den og installerede en XP pro som jeg lånte af en kammerat, da jeg ikke kunne finde den XP home der fulgte med.
Nu har jeg dog købt min egen XP pro, men kan jeg installere den ovenpå den gamle version uden problemer?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:51 #1
Hmm.... tror ikke det vil være en god ide!

Sådan som jeg kan forstå på det, så er den første installation en "Crack" Version... tsk tsk....

Og for at være sikker på at det hele bliver ret, vil jeg helt klart tage en backup af dine data, og installer Xp Prof igen!!!
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:51 #2
Du kan nøjes med, at køre en repair af XP.
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:52 #3
Der er ingen forskel på en crackket ver. og en "original"
Avatar billede badmanndk Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:53 #4
peet49 > Vil det sige at jeg bare sætter min nye XP pro CD i og vælger repair, så installere den, den nye XP med alt hvad det indebærer?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:54 #5
peet49: Noget vi skal vædde om? ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:57 #6
Det der nok er problemet, er at Licensen til denne XP er brugt 2 gange da den er installeret fra en lånt XP version.
Det må derfor dreje sig om at ændre keyen. Prøv om dette link kan hjælpe dig:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q328874

Hvis dine egen version er nyere og indeholder nogle flere opdateringer end den lånte, burde du vel egentligt kunne installere den oven på. Men jeg ved det ikke.

Det sikreste og det jeg selv ville gøre, er at formatere (for at få alle rester af den ulovlige installation væk), og installere din egen (lovlige) version af XP
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2005 - 09:36 #7
darth-domino> jeg vil da gerne vædde! :)
Du taber!
Avatar billede nva Praktikant
13. oktober 2005 - 09:58 #8
Hvorfor installere forfra? Kan du ikke bare ændre keyen til din egen med denne http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 10:16 #9
boxer har lagt det korrekte svar, men nva kom med en memmere måde at gøre det på, og den eneste grund til at skulle køre en repair er hvis den nye disk har SP2 integreret.
Avatar billede nva Praktikant
13. oktober 2005 - 10:45 #10
Lægger et svar hvis du kunne bruge mit input - ellers afvis
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. oktober 2005 - 10:52 #11
darth_domino-> Det kan vi godt vædde om, den rigtige crackede ver. og en original, er der inden "forskel" på til, at køre en repair med originalen. Jeg har trods alt en 100 stykker af begge slags i hænderne om ugen.
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 10:57 #12
jeg ville, som boxer og nva skriver, prøve at ændre CD-key'en, men er ellers enig med flere i at det sikreste ville være at formatere og så installere den korrekte version
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 10:59 #13
hcma_catbody det er IKKE nødvendigt at formatere, det link boxer har lagt har netop beskrevet den offisielle fremgangs måde til ændring af produkt koden i tilfælde af en virksomhes produkt koder skal ændres (det kan være af forskellige årsager den skal det), så at reinstallere er spild af tid og 100% unødvendigt ;)
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. oktober 2005 - 11:02 #14
Det er jo det, der gør eksperten og livet i det hele taget sjovere, det at vi ikke har samme mening.
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 11:05 #15
peet49, det er også iorden sålænge jeg har ret *GGG* (hvilket jeg emd 100% sikekrhed ved jeg har her), og siden at MS har en artikkel som netop fortæller hvordan man ændrer produkt nøglen er det bla pga sådanne her tilfælde ;)
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 11:08 #16
screem_brille >>  jeg skriver jo også at jeg er helt enig i at jeg ville prøve at ændre key'en (og så se hvad der sker. Hvis jeg så ikke (mod forventning) kunne få det til at fungere, ville jeg formatere o.s.v....)
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 11:10 #17
ps:  jeg har jo netop et link til både keyfinder og MS's artikel på mit lille site :o)  (og det må der (forhåbentlig) være en mening med *G*)
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 11:11 #18
hcma_catbody det mit indlæg gik på var at du skrev det sikreste ville nok være (det andet er nemlig ligeså sikekrt som at installerer fra bunden, man sparer bare tiden til install og opsætning.)
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 11:13 #19
;o)  (vi er åbenbart så hurtige nu mails ikke kan følge tempoet (eller også skriver vi for langsomt))
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 11:13 #20
hcma_catbody har faktisk ikke kigget på din side, vedgodt af andre veje der står emget godt, men alle de ting der blvier linket til omhandler noget jeg allerede ved *G*
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 11:17 #21
mails er altid langsomme *G* men det er dog ikek så slemt lige nu, kun et par minutter, men det er jo nok *G*
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 11:18 #22
screem_brille >>  det er der forhåbentlig mange som allerede ved (alle hjælpesider er jo skrevet på grundlag af noget man ved, men man vidste det jo ikke før man fik det at vide, eller selv undersøgte det)
og så må der næsten være tærsket langhalm nok på det  :o)
Sorry for spam
Avatar billede nva Praktikant
13. oktober 2005 - 13:08 #23
Lad os håbe spørgeren forstår at udtrække det vigtige fra denne lange tråd ;)
Avatar billede badmanndk Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:35 #24
Sikke en "debat" :)
Jeg har prøvet at ændre nøglen både med keyfinder og via MS guide, men det vil den ikke. Når jeg kigger i min registrerings database via "regedit" så har jeg ikke en "OOBDTimer"? jeg har prøvet at oprette en, men når jeg lukker reedit og åbner igen, så er den væk igen.
Så eneste mulighed nu er vel at installere ovenpå den gamle.
Jeg har nemlig en masse data, jeg ikke vil miste, og hvis jeg bare installere ovenpå, så sletter den vel ikke noget, eller tager jeg fejl?
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:38 #25
Du skal have mail-adresser og e-mail konto kopieret, samt opdateringer fra microsoft forsvinder.
Avatar billede badmanndk Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:40 #26
Er det ikke kun hvis man bruger outlook express, eller gælder det også når man har officepakken
Avatar billede screem_brille Novice
14. oktober 2005 - 09:42 #27
det gælder også for outlook
Avatar billede badmanndk Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:54 #28
ok, hvad er det, det er for en mappe, de filer ligger i?
Kan man ikke bare tage en backup af den mappe, og der hvor foretrukne og alt det ligger?
Avatar billede screem_brille Novice
14. oktober 2005 - 09:57 #29
jo tag en komplet backup af document and settings mappen, så er du sikker på du for alt med. (du vil ikke kunne kopiere dem, da nogle filer er i brug, men du kan bruge gackup programmet i windows)
Avatar billede nva Praktikant
14. oktober 2005 - 12:49 #30
Du er logget på som administrator når du forsøger at ændre din key?