Avatar billede the_hippie Nybegynder
13. oktober 2005 - 16:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skifte template, men ikke CSS

Jeg har tænkt på om det kan lade sig gøre,
at hvis man har nogle sider der er bygget op således,
at f.eks. download.php er lavet som noget lignende denne kode:

<?
include("top.php");

echo "<br><br>";
echo "Her kan du download forskellige ting osv.";

include("bund.php");
?>

Om det så var muligt hvis man f.eks. satte en select box et eller andet sted, hvor man kan vælge hvilken ting der skal includes, så man får et helt andet design, end hvis man bare skifter mellem css filer??
For det kunne jo være sejt nok.
Avatar billede horsmark Nybegynder
13. oktober 2005 - 16:50 #1
CSS:
well stylesheet on thhe fly tror jeg nok gøres sådan i javascript (selvom du godt nok skrev det ikke var det du ville men alligevel)

<link rel="stylesheet" href="style1.css" id="stylesheet">
<script type="text/javascript">
function changeStyle() {
  document.getElementById('stylesheet').href = 'style2.css';
}
</script>
<input type="button" onclick="changeStyle();"/>

PHP:
$sIncludeFileTop = "top.php"; //default7
if( !empty( $_REQUEST['top']) ) $sIncludeFileTop = $_REQUEST['top'];
$sIncludeFileBottom = "bottom.php"; //default7
if( !empty( $_REQUEST['bottom']) ) $sIncludeFileottom = $_REQUEST['bottom'];

include($sIncludeFileTop);

... code code

include($sIncludeFileBottom);
Avatar billede the_hippie Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:58 #2
Hvor skal jeg bruge  $_REQUEST['top'] henne?
Altså kan jeg bruge den i en select form, og hvad skal jeg skrive i den form for at den tager og bruger  $_REQUEST['top']??
Avatar billede the_hippie Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:07 #3
Jeg fandt ud af det sidste.
Mange tak for det
Avatar billede horsmark Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:39 #4
FEDT og thx for poijnts (grunden til at jeg ikke svarede var at puteren gik i koks)
Avatar billede stonedbush Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:07 #5
velbekomme og selvtak :)
Kender godt det med pc'en, det er sku surt :(