Avatar billede timealert Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Film hakker ved afspilning

Når jeg afspiller en film hakker den og viser kun ca. 1 billede pr. sek. Lyden bliver afspillet fint.

Jeg har ikke oplevet det før, men jeg tror det er en forkert instilling der gør det. Elvom jeg ikke har pillet ved noget for nylig. (Jeg har lidt problemer med at få afspillet film på tv'et i fuld skærm, men det har ikke noget at gøre med dette her.)

Det er et Geforce 6800 grafikkort. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. oktober 2005 - 20:57 #1
Det er en USB harddisk? For så er problemet nok der. Det er typisk fordi den ikke får stream fra mediet hurtigt nok. Prøv at kopiere den film over på en anden placering og se om den kan.
Avatar billede timealert Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:06 #2
Filmene ligger på harddisken på computeren.

Når jeg afspiller en vises som tidligere skrevet kun få billeder, men de fortsætter efter "den er slut" (når man kigger på tiden). Det er ligesom om at filmene bliver afspillet i halv hastighed og en masse billeder bliver spruget over.
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. oktober 2005 - 21:07 #3
Det kan også være et codec-problem. Hvis strych9's kommentar ikke hjælper, prøv da at installere defilerpak (http://hellninjacommando.com/defilerpak/).
Avatar billede strych9 Praktikant
13. oktober 2005 - 21:08 #4
ok,
har du kastet den seneste nvidia driver på?
hvilken medie afspiller bruger du? Prøv eventuelt VLC
Hvilket codec er den her film komprimeret med?
Avatar billede timealert Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:22 #5
Problemet er på alle afspillere, inkl. VLC. Det er også med alle film så det er heller ikke codec'et.

Det er ikke sikkert det er den nyeste driver da jeg ikke ved hvor jeg finder den. Men problemet er opstået lige pludselig så det kan vel ikke være det. Det virkede fint igår. Jeg tror det er en instillig i nVidia Display settings. Er dette en mulighed?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. oktober 2005 - 21:26 #6
Måske
Download driveren herfra. Hvis du vil have den på dansk skal du klikke under international. http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_78.01.html

Start den i fejlsikret tilstand
Gå til enhedshåndtering, højreklik på grafikkortet og vælg fjern
Hvis den spørger dig om du vil slette nview profiler så svarer du ja
genstart
Installer den downloadede driver

Prøv også old-faithfuls forslag. Den pakke indeholder ffdshow. Det er altid godt.
Avatar billede timealert Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:47 #7
Det vil jeg prøve, men jeg når det først i morgen.

Skal jeg starte computeren i fejlsikret tilstand inden jeg installere opdateringen eller kører installeringen og derefter bruge din guide?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. oktober 2005 - 21:48 #8
opdatering til sidst.
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 13:04 #9
Du mangler nok bare nogle Codex.
Grafikkortet er ihvertfald kraftig nok til at klare flydende afspilning , også ved zoom af film...
Avatar billede strych9 Praktikant
14. oktober 2005 - 13:07 #10
var det et svar?
Avatar billede timealert Nybegynder
17. januar 2006 - 09:30 #11
Ja :)
Undskyld ventetiden, men jeg har haft travlt med eksamner
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2006 - 20:46 #12
ja ok...