Avatar billede rodfrugten Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP crasher ved tilslutning af USB disk.

Har lige sat nyt bundkort i maskinen (asus A8N-e) og smidt win xp på. Jeg satte min usb disk til, gav mig til at slette noget på den, fik en sær fejlmelding (kan ikke huske /reproducere), og disken blev sparket af. Da jeg satte den til igen, bootede computeren, og det er sket hver gang jeg har prøvet siden da. Har aldrig haft problemer med disken før nu. Jeg har i øvrigt smidt usb 2.0 drivers på, så det skulle ikke være der den er gal.

Nogen bud på hvad der sker her?

- Rod
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:28 #1
Fjern driveren igen - den har højst sandsynligt taget skade.
Genstart maskinen og lad den genfinde den.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:33 #2
Skal jeg bare fjerne min usb root hub i device manager eller hvad havde du tænkt dig?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:38 #3
yep
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:49 #4
Det hjalp ikke. Jeg glemte dog at pille disken fra da den bootede, så jeg kan nu ydeligere fortælle at den først crasher når jeg logger på windows.

Event viewer registrerer det som

"Error code 00000024, parameter1 001902fa, parameter2 f7c5e7bc, parameter3 f7c5e4bc, parameter4 f76da633."

og referer til en anden event hvor der står

"The computer has rebooted from a bugcheck.  The bugcheck was: 0x00000024 (0x001902fa, 0xf7c5e7bc, 0xf7c5e4bc, 0xf76da633). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini101305-03.dmp."
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:02 #5
kan du starte i safemode? - hvis ja gør det og tøm papirkurven. (Et vildt gæt).
Kan du starte med sidst kendt configuration hvor det virkede?

Error 0x0000024 er fejl på en disk. jeg tror windows vil et smut på usb-keyen for at finde WUtemp-filen (papirkurven) fra sletningen - der ikke blevet afsluttet ordntligt.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:11 #6
Min papirkurv er tom i både alm. og safe mode, og safe mode crasher også når jeg tænder disken.
Jeg har ikke har ikke systemgendannelse (eller hvad det nu hedder) slået til.

Jeg smed lige en usb nøgle i, det gav ingen problemer. Det er kun min usb harddisk der står af.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:17 #7
Ok så misforstod jeg troede du slet ikke kunne starte mere. pyha!

Jeg er bange for at den har fået en alvorlig defekt usb-disken.

Jeg kan ikke komme med et råd her, vis det crasher i samme øjeblik stikket bliver sat i. Normalt ville rådet mod den fejlmelding være prompt: chkdsk X: /f (Hvor x er drev), men den er ikke nemt, når man ikke når så langt.

Beklager :-(
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:31 #8
Okay :(, men tak for hjælpen. Den når lige at spinde op og registrere disken, altså jeg får en pop up i systray, og så crasher den.

Det er en samle selv usb disk, så jeg kan da prøve at smide den på min alm. ide port ved lejlighed.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:43 #9
Okay... når jeg sætter den i IDE porten, så får jeg BSOD inden windows booter færdig, den er officielt afgået ved døden.

Lukker spg.