Avatar billede inmyworld Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:57 Der er 3 kommentarer

Brugeren må ikke bruge wlan

Hej allesammen

Jeg har en bruger på en xp som jeg ikke vil have til at bruge et wlan kort i hans laptop.

kan jeg sætte det i den lokale security policy?
kan jeg sætte det i en gpo?

takker :)
Avatar billede inmyworld Nybegynder
14. oktober 2005 - 14:29 #1
ingen svar? det ligener ikke eksperten! :)
Avatar billede cmoz Praktikant
14. oktober 2005 - 16:12 #2
I Domain GPOs kan du lave nogle Wireless GPOs under det punkt der hedder wireless, men der defineres bare hvilke foretrukne netværk den skal bruge og om de skal køre Ad-hoc eller bruge access point osv.
Er ikke sikker, men hvis der er noget defineret der, skal den vel følge de indstillinger der er der.
Denne indstilling er ikke i en lokal GPO.

Du kan også deaktivere servicen "Automatisk Konfiguration af Trådløse Enheder", den der hedder w2csvs.
Men mange kort har deres egen driver og software der klarer det og det forhindrer ikke rigtigt noget andet at Windows ikke kan gøre det.

Det kommer lidt an på hvilke rettigheder brugeren har.

Hvis brugeren er lokal admin på sin laptop kan man jo let installere drivere og derfor kan man nok stadig komme uden om det nævnt ovenfor, hvis man logger ind lokalt på laptoppen.

Hvis brugeren ikke er lokal admin på sin laptop og bare logger på med alm. bruger kan du forhindre det med at deaktivere servicen og sørge for at brugeren ikke har User Right = Load and unload device drivers.

Hvis han/hun er admin har han/hun netop 'Load and unload device drivers' og kan installere driveren til kortet.

Hvis driveren til wireless kortet er digital signeret og allerede er i drivers.cab kan en alm. bruger godt installere driveren til sådan et kort, så det ville være et problem, men hvis servicen med automatisk konfiguration er disabled skulle den vel ikke umiddelbart kunne gøre noget.

Ved ikke om det er noget af det du ledte efter.
Avatar billede inmyworld Nybegynder
19. december 2005 - 09:14 #3
min bruger har ikke admin rettighedder så dette løser mit problem mange tak.

ps. smid et svar