Avatar billede brixz Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:22 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

fri harddisk plads vist på skrivebordet

er der nogen der ved hvordan jeg kan få vist den ledige harddisk plads på skrivebordet på en måde så den hele tiden viser den aktuelle størelse
Avatar billede varmeskud Praktikant
15. oktober 2005 - 00:32 #1
ved det ikke ud over du kan gå ind i "denne computer" og holde musen over dit c-drev
Avatar billede brixz Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:35 #2
jo det ved jeg godt, men nu er det sådan at jeg gør det meget i løbet af en dag og ville bare finde en nemmere metode
Avatar billede brixz Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:37 #3
nå jeg har fundet en løsning, har lavet en ny værktøjslinje som peger på denne computer og sat den ud på skrivebordet.
På den måde har jeg dag fået mine harddiske lidt tættere på skrivebordet.
Avatar billede varmeskud Praktikant
15. oktober 2005 - 00:40 #4
smiler.

Men kunne vel være der var en der havde et stykke kode til noget som kunne køres så den viste det frie plads i en lille firkant på skærmen hele tiden eller noget
Avatar billede brixz Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:53 #5
ja det var noget i den retning jeg tænkte :)
nå, men jeg kan godt leve med dette.
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:56 #6
Der er et progam der hedder Samurize, det er et program til at geile dit skrivebord, det kan en hel masse dejligt, og der i blandt en fri-diskplads-ting.

Der var engang et topic på www.fedespil.dk/forum om programmet, hvor der er vist hvordan folk har gjort og brugt programmet, der står også hvordan man bruger det og der er vidst nok også et link til download!

Med venlig hilsen Kristian Just Iversen @ WebonNet.dk
Avatar billede brixz Nybegynder
15. oktober 2005 - 01:10 #7
Samurize det tænder et lys, jeg mener jeg har set det hos min kammerat for længe siden.
en lille søgning på google og vupti "http://www.samurize.com"

smid bare et svar jeg mener helt bestemt jeg kan bruge denne, tak for hjælpen :)
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
15. oktober 2005 - 07:18 #8
Det var da så lidt :)

Med venlig hilsen Kristian Just Iversen @ WebonNet.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
15. oktober 2005 - 11:26 #9
Nu du er i gang så tag lige et kik på StatBar (gratis) der også kan vise info om dine partitioner + en del andet. Programmet lægger en lille bar i fx. toppen af din skærm - du kan låse den fast eller lade den skjule automatisk og få den frem ved at føre musepilen til toppen ag skærmen. Se skærmbilleder for mere info
http://www.statbar.nl/
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2005 - 11:46 #10
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2005 - 11:47 #11
jeg har brugt winbar i flere år og jeg har svært ved at undvære det lille værktøj.
Avatar billede brixz Nybegynder
15. oktober 2005 - 21:58 #12
de ligner meget hinanden, statbar og winbar. og de er ritig gode, plus alt det man ekstra som google søg. NICE

Halifax og retaxes smid et svar

mange tak for jeres hjælp.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2005 - 23:00 #13
ja, men så god fornøjelse med de små programmer.

Jeg prøvede forresten at komme ind på sitet http://www.statbar.nl/ - men af en eller anden grund skulle jeg ha' installeret Shockwave, og da jeg ikke havde Shockwave måtte jeg opgive at komme ind her.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. oktober 2005 - 02:09 #14
Ja, selv tak. Det er nice programmer begge, - og retaxes, det må være lidt smag og behag.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. oktober 2005 - 11:03 #15
halifax> klart et spm. om smag og behag, det må jeg ha' til gode ;o)

Takker for pointene..