Avatar billede mcpoppe Nybegynder
16. oktober 2005 - 22:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Låst til region 5

Hej min storebror som er i Tanzania lige nu har et problem.
Han kan kun afspille region 5 DVDer. Han købte computeren inden han tog derned. det er en Dell inspiron 510m laptop. da kunne han godt afspille region 2.
Har jeg ret i af hvis man skifter mellem regioner for mange gange så låser den computeren fast til en region??
Er der nogen der har en ide om hvordan den kan låses op igen?
Han har brugt WMP primært men efter den er blevet låst har han prøvet med andre programmer.
Avatar billede sardinen Nybegynder
16. oktober 2005 - 23:06 #1
Han kan bruge et program, der hedder anyDVD. Den fjerner regionskoderne.
Her er en omtale af programmet og en trial:
http://www.slysoft.com/en/anydvd.html
Avatar billede oversjanten Nybegynder
16. oktober 2005 - 23:08 #2
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/showsoftware_dvdrk_1.html

http://www.videohelp.com/tools?tool=DVD_Region-free

En af disse burde kunne afhjælpe problemer, efter hvad jeg har læst mig til.
Avatar billede bartz Praktikant
16. oktober 2005 - 23:20 #3
Du kan gå ind i enhedshåndteringer og så hvor mange gange du har tilbage at skifte i. Men det jeg plejer at gøre hvis jeg har købt dvder uden for EU, det er at lave en image fil af den og så kører over en virtuel dvd drev via Deamon tool.
Avatar billede mula Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:31 #4
kigger lige med
Avatar billede strych9 Praktikant
05. november 2005 - 20:13 #5
Så vidt jeg ved kan du afspille regionsfrit med VLC:
http://www.videolan.org/

Gratis open source afspiller.
Avatar billede strych9 Praktikant
05. november 2005 - 20:22 #6
Faktisk er det jeg lige sagde til dels rigtigt, men en halv sandhed. Paster fra VLC faq (fordi jeg er doven =))

1.2. Does VLC support DVDs from all regions?

Well this mostly depends on your DVD drive. Testing it is usually the quickest way to find out. The problem is that a lot of newer drives are RPC2 drives these days. Some of these drives don't allow raw access to the drive untill the drive firmware has done a regioncheck. VLC uses libdvdcss and it needs raw access to the DVD drive to crack the encryption key. So with these drives it is impossible to circumvent the region protection. (This goes for all software. You will need to flash your drives firmware, but sometimes there is no alternate firmware available for your drive). On other RPC2 drives that DO allow raw access, it might take VLC a long time to crack the key. So just pop the disc in your drive and try it out, while you get a coffee. RPC1 drives should 'always' work regardless of the regioncode.
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
25. januar 2008 - 17:54 #7
lukker det er vist på tide. :)