Avatar billede fjensen Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Program der splitter filer

Hej
Jeg skal have sendt en stor fil til en andens mail. Findes der et program der kan dele filen og automatisk sende stykkerne til en foruddefineret mail. Jeg ved jeg kan gøre det manuelt men vil gerne kunne gør det automatisk.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. oktober 2005 - 14:07 #1
Du kan bruge Total Commander:
http://www.ghisler.com/
Avatar billede fjensen Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:21 #2
Hvordan gør du det. Det kan jeg ikke finde ud af.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. oktober 2005 - 14:27 #3
Du henter programmet, installere det på det sprog du vil have, åbner programmet, finder filen du vil dele og markere det ved at klikke med højre musetast på filen,
Engelsk:
Gå op i "Files" og klik på "Split file" vælg hvor meget filen skal deles i(MB), klik på Ok og så deler den selv filen.
Dansk:
Gå op i "Fil" og klik på "Opdel fil" vælg hvor meget filen skal deles i(MB), klik på Ok og så deler den selv filen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:30 #4
Total Commander eller som den hed en gang Windows Commander ville jeg også anbefale, den kan mange andre ting end at splitte filer.
Har selv brugt den siden den første udkom for snart mange år siden, det mest benyttede program jeg har ;o)
Avatar billede trekkies Juniormester
17. oktober 2005 - 14:36 #5
Jeg har også selv brugt Total Commander i flere år, de bedste penge jeg har brugt :)

Jeg bruger den til mange ting, f.eks. dele filer, FTP, sende filer mellem mapper, jeg bruger næsten ikke stifinder mere, ikke efter at jeg har købt Total Commander.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:41 #6
Apropo FTP så bruger jeg den udmærkede funktion nå jeg sender en 50Mb  stor pdf-fil til min bogtrykker, det går som en leg.
Avatar billede fjensen Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:51 #7
Hvordan sender man filen med dette program.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. oktober 2005 - 14:55 #8
Hvis du mener via FTP, så gør dette:
Åben programmet -> Net -> FTP New Connection... -> skriv den urlen eller hosten og klik på ok, så forbinder den selv til serveren.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. oktober 2005 - 14:56 #9
Dansk:
Åben programmet -> Net -> Ny FTP-forbindelse... -> skriv den urlen eller hosten og klik på ok, så forbinder den selv til serveren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. oktober 2005 - 15:36 #10
Ellers brug HJSplit - virker fortræffeligt på flere platforme: http://www.freebyte.com/hjsplit/

Jeg er enig i at Total Commander er et rigtig godt program, og ligeledes at det er værd at investere i... - men hvis man ikke er så øvet i brugen af det, er et dedikeret splitprogram måske nemmere...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. oktober 2005 - 15:38 #11
Og som sædvanlig er jeg for hurtig. Jeg havde ikke læst, det skulle kunne sende automatisk. Så god er HJSplit desværre ikke :-(

Og jeg er heller ikke bekendt med at Total Commander kan gøre det....
Avatar billede trekkies Juniormester
17. oktober 2005 - 15:41 #12
Jeg har vist også læst forkert, Total Commander kan ikke sende ting automatisk.
Avatar billede fjensen Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:43 #13
Er vi enige om den debat der har været indtil vidre er spildt :-)

Andre forslag modtages med glæde
Avatar billede fjensen Nybegynder
08. april 2006 - 23:49 #14
vi lukker og slukker