19. oktober 2005 - 09:26Der er
8 kommentarer og 1 løsning
Combobox med printere
Hej,
Er der en som ved hvordan man i word (office xp) kan lave en lille form med en liste eller combobox bestående af de printere som er installeret i windows.
Jeg har fundet ud af at man ikke kan skrive "For each printer in Printers"
Du kan ikke styre dine printere indenfor Word - og du kan heller ikke spørge på priterne - bortset fra den aktive printer. Jeg bruger noget i stil med dette, når jeg skal arbejde med printerne (hvor jeg må kende printernavnene på forhånd):
Select Case ActivePrinter Case "Printernavn" ' optaget via makrooptageren, hvor du skifter mellem printeren, så du får deres navne With Options .DefaultTray = "Upper Paper Tray" End With Case "Printernavn2" With Options .DefaultTray = "Lower Paper Tray" End With End Select
Du kan dog også lave et API kald, hvor du spørger på printere, men du skal stadig selv sætte f.eks. papirbakkerne for de enkelte printere
Jeg har nu lavet en dll i VB som kan kaldes fra word. Jeg får i word et lille vindue frem med en fin lille liste over printere som er installeret i windows. Mit problem er nu at få overført den valgte værdi til word efter afslutning af dll-filens form. Er det noget kode som skal placeres i klassemodulet eller i formen. Er der en som kan hjælpe?
Jeg har ikke prøvet at arbejde med dll'er før i forbindelse med Word... men du kunne eventuelt gemme valget i en textfil og derefter læse det ind i Word - bare et forslag :-)
Hvis du er tilfreds med svaret må du gerne lukke spørgsmålet :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.