Avatar billede lakse Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 Windows xp i boot menu?

Jeg har lige kørt en windows xp op på en raid 0. Når windows starter op er der 2 xp installationer at vælge mellem. Den ene virker den anden gør ikke. Kan det fjernes så windows starter op normalt?
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 12:45 #1
: Klik på Start, klik på Kør, skriv: msconfig  og tryk enter, vælg faneblad: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier”. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini – Anvend/Ok.

Eller:
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 12:46 #2
Avatar billede angel82 Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:47 #3
Ja. Du skal højre klikke på denne computer og vælge egenskaber.
Så skal du vælge fanebladet Advanceret. Så skal du ind i Start og genoprettelse.
Så er der en drop down liste hvor du vælger den som virker og fjerner hakket i "Vis en liste over operativsystemer i" så starter den automatisk den xp op som virker.
Avatar billede lakse Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:48 #4
har løst det..kopier en boot.ini fra en anden xp...så virker det:=)
Avatar billede lakse Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:49 #5
hvem vil have point:=)
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 12:49 #6
Demtager du da selv -du løste det jo :O)
Avatar billede angel82 Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:50 #7
Hvis du selv har løst det og det virker som det skal så kan du for min skyld bare ta dem selv :)
Avatar billede lakse Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:54 #8
Nå ...men i skal have tusind tak for hurtigt respons:=)
Avatar billede angel82 Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:56 #9
Jamen det var da så lidt :)