Avatar billede came99 Nybegynder
19. oktober 2005 - 15:43 Der er 1 kommentar

Bærbar på internetopkobling via mobiltlf (ikke GPRS)

Jeg har en bærbar hvor jeg via den infarøde port forsøger at gå på internettet via mit TDC NetPlus abonnement.

Jeg skulle mene at opsætningen er nogenlunde rigtig, men problemet er at når jeg forsøger at kalde op, kan jeg se at telefonen begynder at kalde op til nummeret, men i løbet af et sekund så ringes der af igen. Det går så stærkt at der IKKE er nået at komme en forbindelse. Den begynder altså at ringe op, men sekundet efter (før der er overhovedet er hul igennem) stopper opkaldet og jeg får en fejlmeddelelse som ingen information giver.

Hvad kan det skyldes?

Det er vigtigt at understrege at det sker INDEN at der er etableret forbindelse til nummeret.

Og ja det er det rigtige nummer, ja mit tlf. abb. tillader dataopkald, ja mit internetabonnement tillader opkald fra mobiltelefoner og ja, min telefon har indbygget modem.

Tusind tak til den der gider hjælpe
Avatar billede bpedersen Novice
21. oktober 2005 - 16:28 #1
Umiddelbart kan det tyde på at der ikke er "hul" igennem til telefonens modem. Prøv at afinstallere modemmet på den bærbare, og installer den tilhørende modemsoftware til telefonen. Det er altid en god ide at DL den sidste nye fra producentens hjemmeside. Evt. prøv at gå i egenskaberne for modemmet, og prøv at lave en dianosticering, så kan du ihvertfald tjekke om det er installeret korrekt.