Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tjekke for om den besøgende acceptere cookies?

hej eksperter!

hvordan tjekker man om en bruger acceptere cookies? det kan jo ikke betale sig at tilbyde noget brugeren alligevel ikke kan brueg pga. manglende cookie-understøttelse!

på forhånd tak :)
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:30 #1
Prøv at sætte en cookie og så læse fra den igen.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:08 #2
Du skal så lige være klar over at den cookie man sætter først bliver sat når siden vises på clienter, det vil sige du har ikke mulighed for at sætte en cookie og samtidig aflæse sen i et dokument, men du kan lave en side som sætter en cookie og og header over til side2, og på side2 tjekker du så om den cookie kan læses. kan den det gemmer du en cookie på maskinen om at denne client godt kan gemme cookie så du ikke skal teste hvergang clienten kommer ind på din side...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:27 #3
Hey har du fået kigget på tingene?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
23. december 2005 - 12:23 #4
havde håbet på en metode hvor man direkte kunne aflæse via en variable om brugeren understøttede cookies, så kunne desværre ikke bruge din løsning :S
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
24. december 2005 - 02:29 #5
Jo det er faktisk muligt? hvis du altså kører din egen webserver, for du skal konfigurere noget i din php.ini fil... men smid en kommentar her med et link til et nyt spg. hvis du stadig er initereseret...