Avatar billede sirerugor Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedsbrist ved forskellige kommandoer

Hej Eksperter,

Jeg skal bruge en liste over sikkerhedsbrist og lignende ved brug af metoder osv. Det kan være muligheder for bufferoverflow (f.eks. arrays' størrelser som kan udnyttes) osv. I følgende programmeringssprog:

c/c++, java, php, c#, asp etc.
(hvis du kender til flere, er disse mere end velkomne :)

På forhånd tak,
Morten
Avatar billede roenving Novice
23. oktober 2005 - 00:10 #1
Det lyder som et almindeligt spørgsmål i diverse cracker-forums ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2005 - 15:22 #2
Du kan på http://www.securityfocus.com/bid fide de fleste kente sårbarheder, incl exploits og andre ting til test af dit netværk. Der er mig bekendt ikke overflows i en kommando, men i implementeringen af kommandoen, dvs. hvor dan du bruger den. Hvis du har inputvalideret din kode ordentlig er der ikke overflows, hvis du ikke har inputvalideret den, vil der være overflods i alle kommandoer
Avatar billede sirerugor Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:52 #3
Ja, jeg ved godt hvad jeg søger efter bufferzone, hvis jeg ik fik det beskrevet ordenligt.. ;)

Men det jeg skal bruge er mere specifikt til selve programmeringssproget, fordi det er selve sourcecode, som skal testes.
Avatar billede sirerugor Nybegynder
05. november 2008 - 18:07 #4
Lukket.