Avatar billede pepsi2 Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

raid installation

Hej

Vi er ved at installere en linux server, Fedora 4. Vi har derfor indkøbt bl.a. to s-ata diske og et asus p4-p800 SE.
Men vi har nogle problemer med at få den installeret korrekt. Når vi skal til at lave partitionerne er der to diske, skal der være det? Vi har i starten af installationen indlæst en driver diskette med en promise driver. Er der andet man skal gøre? Er det southbridgen der styrer RAID-funktionen??
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:38 #1
Hvis det er hardware raid (hvilket jeg går ud fra er meningen), så er der noget galt. Der skal kun være en enkelt disk synlig når i har opsat raiden. Men har I det ? :) Promise controlleren burde få Linux til at tro der kun er en disk, enten med den samlede størrelse af de to diske (striping) eller kun størrelsen af en enkelt disk(mirror).

Er i sikre på at i har sat raid op rent hardware mæssigt?
Avatar billede pepsi2 Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:43 #2
Jeg er ret sikker på at vi har sat den op rent hardwaremæssigt. Vi har været inde i Asus RAID-configuration utility og oprette en RAID-1 volume, og sat den til at køre raid i bios. Det burde vel være alt?
Vi har indlæst driveren ved at skrive linux dd ved boot.
Avatar billede pepsi2 Nybegynder
08. februar 2006 - 21:39 #3
lukker...