Avatar billede michaelben Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cool*n*Quiet og bundkort A8N-SLI Premium

Jeg har lige købt en ny puter med A8N-SLI Premium, amd x2 4400, 2mb ram og 7800gtx grafikkort.

Jeg har lige installeret xp og servicepack 2 og er så ved at installere chipsetdriverne osv fra cd'en. Når jeg prøver at installere cool'n'quiet driverne får jeg en fejlmeddelse: Filen C: Boot.ini kunne ikke åbnes.

Hvad kan jeg gøre for at få cool'n'quiet til at fungere?
Avatar billede fragze Juniormester
24. oktober 2005 - 16:57 #1
Enable det i BIOS ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:08 #2
måske kan dette hjælpe ?
http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_9485_9487%5E10272,00.html
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:10 #3
download pdf fil i skemaet i højre side
Avatar billede michaelben Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:23 #4
Det er enabled i bios. Mærkeligt nok står der amd k8 cool*n*quiet control enabled.
Min bundkort hedder ikke k8..men ok..

egr sli: ja tak for linket, men der står ikke hvordan jeg installerer driveren når jeg får fejlmeddelsen jeg beskrev. Driveren ligger på cd-en der fulgte med. Den laver bare fejlmeddelse når jeg prøver at installere den.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. oktober 2005 - 18:11 #5
Avatar billede michaelben Nybegynder
24. oktober 2005 - 23:01 #6
egr sli. Jeg takker for at du lægger dig i selen for at hjælpe. Desværre omhandler dit link ikke lige mit problem, at jeg ikke kan installere driveren fra cd'en idet jeg får fejlmeddelsen: "Filen C: Boot.ini kunne ikke åbnes." (bare på engelsk)
Jeg har søgt på google men kan ikke lige finde nogen der har haft samme problem.
Avatar billede michaelben Nybegynder
24. oktober 2005 - 23:26 #7
Jeg har lige fundet ud af, at der slet ikke er en Boot.ini i roden af c-drevet. Derimod er der en på det tomme d-drev (partition). Mærkeligt.

Altså. Jeg har installeret xp på et 250gb drev. Det kunne den ikke, så jeg delte det i to og formatterede. Så har jeg 2 drev, c og d. så installerede jeg SP2 og prøvede at opdatere. Der fik jeg vist virus/orm, så jeg omformatterede c-drevet og installerede på xp derpå. Nu skriver den at der kun er 5gb ledig på d drevet, selvom det er helt tomt og er på 113 gb. Nå, det er et andet problem jeg må løse senere.
Det jeg ville sige var, at der IKKE er en boot.ini på c-drevet, men derimod på d-drevet. Skal jeg kopiere den over på c-drevets rod (altså der, hvor man åbner c-drevet og ser en masse mapper og enkelte andre småfiler??
Avatar billede michaelben Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:02 #8
Det gjorde jeg. Så virkede driveren. Desværre fuckede xp up ved genstart.
nu formatterer jeg skidtet og geninstallerer xp for 3. gang på få dage.
Takker for svarene.
Egr sli: skriv et svar så får du points for din hjælpsomhed.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:41 #9
har det lidt dårligt med at tage pointene da jeg ikke rigtig hjalp dig...
For at være ærlig ved jeg ikke så meget om cool n quiet.
men her er et svar anyway.
Avatar billede huset Praktikant
25. oktober 2005 - 14:45 #10
Cool'n quite vurdere hvormeget regnekraft der skal bruges, og når du bare surfer, eller på anden måde ikke forbruger mange ressourser, skruer den ned for MHz. Med når du så får brug for mere power, skruer den omgående op

http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=3842