Avatar billede nuna Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mail gennem sbs 2003 og isa server 2000

har lige installeret ms sbs 2003 server med alle tilhørende programmer, da jeg ikke få brugerne gennem serveren til internettet installerede jeg isa server 2000 og det fungerer fint.

Problemet er nu at de ikke kan modtage eller sende mail gennem den medfølgende mailserver Exchange. hvad gør jeg nu forkert?

severen er udstyret med 2 netkort een mod routeren og een intern og de kan godt sende og modtage interne mails, men ikke eksterne :-(
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 14:19 #1
husket at lave en regel i ISA som tillader SMTP traffik ? (port 25)
Avatar billede nuna Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:22 #2
hvor?
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 14:28 #3
ligsom du har en regel som tilalder HTTP traffik, så skal SMTP også tilføjes (jeg har kun ganske lidt rodet med ISA, er først nu igang med at lege med den, så præcist hvor kan jeg ikke svare på( er igang med at installere en trial version af 2003 netop for at teste / lege lidt med det)
Avatar billede nuna Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:32 #4
prøver lige at kigge på det :-)
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:45 #5
brug for mere hjælp ?
Avatar billede nuna Nybegynder
07. januar 2006 - 16:43 #6
nej vi klarede det alligevel, vi fjernede ISA totalt og satte en PIX router på