Avatar billede madsass Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt fænomen på telefon.

Jeg har igennem længere tid modtaget opkald fra telefonnummeret: +38765370053 hvor de snakker et meget mærkeligt sprog (Dvs. et jeg ikke kender). Jeg har kun taget telefonen én gang da det koster penge for mig at modtage opkald fra udlandet.
Jeg prøvede at snakke Engelsk til dem, men de blev ved med at snakke "deres" sprog.

Derfor kunne jeg godt tænkte mig at få det her oversat af en eller anden sprog-freak:

Cao esma. Posalji mami adresu ona je izvadila papire, jer joj nije jasna ulica tvoja odmah. Tvoja rodica nedjada (sjecas li me se) I Resada.

På forhånd mange tak :)
Avatar billede madsass Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:58 #1
Jeg fundet frem til at det er et land med forkortelsen: "hr".
Hercegovinien?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. oktober 2005 - 11:59 #2
Bosnien-Herzegovina
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2005 - 12:00 #3
det koster dig ikek penge at modtage sådan et opkald, der er kun et tilfælde hvordet vil koste dig penge, og det er hvis du med et dansk abb. er i udlandet og modtager opkald der, så skal vedkommende  der ringer op fra danmark ikke straffes fordi du ikke er i DK.

Oversættelsen kan jeg ikke hjælpe med, men det ligner noget polsk lignende noget
Avatar billede madsass Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:09 #4
Jeg fandt ud af det var Bosnien-Herzegovina. Og hvis jeg søger på nogle udtagelser af teksten på google. Så finder den fram til ".hr" sider :)

Meget mystisk. Har prøvet at skrive Engelsk til dem. Skrev: "Hey stranger. I see that you keep ringing and writing to me. Im from Denmark, i dont understand you. Also, i dont know who you or your number are. Greetings, Mads from Denmark".

Men de skrev endnu en besked hvor der i starten stod: "Sorry", og så en masse andet på deres sprog. Nok noget med at de ikke kan Engelsk etc.
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2005 - 12:13 #5
er det noget de fortsætter med kan du bede om at få spærret fo opkald fra det pågældende land, det er der normalt ingen problemer med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. oktober 2005 - 12:13 #6
Prøv at skrive ordet "Police" næste gang. Så kan det være de holder sig væk ;)
Nej, men de har jo nok fået forkert nummer. Og det er et mærkeligt mobil-abonnement du har, hvis du skal betale for de opkald.
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2005 - 12:15 #7
erikjakobsen det skal han heller ikke, som jeg skrev kun hvis han er i udlandet og en anden dansker ringer til ham han skal han selv betale for trafikken fra grænsen og videre.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2005 - 15:01 #8
Jeg tror dog ikke det har været et uheld at de har ringet til en uden for deres eget land :P jeg tror det er nogen unge, som laver sjov med dig :P
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2005 - 15:12 #9
Jeg har fundet en side, som kan oversætte det...

Den identificere dette sprog til Serbisk, og det er jo også det de snakker deromkring vel :P men serveren er "busy at the moment" men prøv lidt senere, så kommer den nok :)

http://www.faganfinder.com/translate/
Avatar billede themom Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:45 #10
Cao esma. Hold mummy Henvende hun fik hale avis , nemlig ow er ikke rense boulevard jeres straks. Jeres rodica nedjada sjecas mig dig selv ) PLUS Lace,?????Er den danske oversættelse fra ovennævnte link:),og den engelske!!!! Cao esma. Crew mummy Address she had pull paper , as ow is not cleanser boulevard your instantly. Your rodica nedjada sjecas me yourself ) PLUS Lace???.Tror du er nød til at finde en anden..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. oktober 2005 - 18:49 #11
Men kan det have noget at gøre med http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=405023 ?
Avatar billede themom Nybegynder
28. oktober 2005 - 19:48 #12
syntes mere, det lyder som en kidnapningssag, med trusler om at vaske mor bagi med en avis,hvis de ikke gør deres fortov rent:)
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
29. oktober 2005 - 01:50 #13
hahaha, jeg flækkede da jeg læste det!
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2005 - 02:56 #14
PLUS betyder parantes :)
Avatar billede madsass Nybegynder
30. oktober 2005 - 12:34 #15
Fik hjælp af en Østeuropæer på Tweakup. Han oversatte det nogenlunde til >
Hej Esma. Det er noget med at modtageren skal sende sin adresse til sin mor fordi moren har gjort noget med papiret adressen stod på,og moren kan ikke huske vejnavnet. hilsen din søster + noget jeg ikke helt forstår.
Avatar billede themom Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:30 #16
Er da glad for at høre at du har fået en nogenlunde forklaring:)
Avatar billede roenving Novice
30. oktober 2005 - 22:56 #17
hr betyder Kroatien !-)

-- men sproget, de bruger hedder serbo-kroatisk og den eneste forskel på serbisk (som også skrives/tales i Bosnien !-) og kroatisk er, at serbisk skrives med kyrilliske (russiske) bogstaver og kroatisk med latinske !o]
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 13:09 #18
hehe godt vi har dig roenving :)

men det vidste jeg godt :) det link jeg smed ind :) til en oversætter, den sagde i starten at det var kroatisk :D men bagefter da jeg fjernede nogle af ordene :D sagde den serbisk :D øhh hehe.. :)
Avatar billede themom Nybegynder
06. december 2005 - 16:01 #19
lukketid ??
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:31 #20
brug for mere hjælp ?