Avatar billede gummianden Nybegynder
28. oktober 2005 - 21:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Deaktiverede konti i Win Xp.

Jeg er på spanden

Min datter sad på skødet af mig da jeg sad og rodede med brugerkonti i mit Xp Pro. og hun er lige blevet et år, så hendes opfattelse af et tastatur, er at det er til at slå på, gerne flere taster på en gang...

Nu er der så sket det at alle de konti jeg har/havde er blevet deaktiveret.

Hvordan kommer jeg ind i mit Win igen? Den skriver at jeg skal kontakte min Systemadministrator (Jeg troede jo det var mig ;o) men nej)

Jeg har prøvet at køre det program der er omtalt flere steder her på Eksperten.dk fra P. Nordahl, men det resetter bare mine passwords, men jeg kan stadig ikke komme ind i Win. da mine konti er deaktiveret.

Jeg kender da fint metoden med en geninstallation, men vil jo gerne undgå at slette alle de ting jeg har på min hd... Og som I jo nok ved: "RIGTIGE MÆND BRUGER IKKE BACKUP!!!" (Men det burde man jo nok?)

Håber der sidder en supernørd der kan hjælpe mig
På forhånd tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. oktober 2005 - 21:59 #1
Har du prøvet i fejlsikret med Administratorkontoen?
Avatar billede gummianden Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:02 #2
Tja, det skulle jeg mene.

Har prøvet at starte i fejlsikret, og med gendannelsespunkt osv. osv... har testet alle de forskellige muligheder jeg får når jeg trykker F8 i opstarten.

Med mindre du mener jeg skulle have prøvet noget andet, må du lige beskrive hvad ;o)
Avatar billede fromsej Praktikant
28. oktober 2005 - 22:06 #3
Når du genstarter i fejlsikret, kan du vælge Administratorkontoen, den burde være aktiv stadigvæk, fra den kan du så gå ind og aktivere de andre konti.
Den spørger om password, hvis du ikke har lavet et da du installered XP i sin tid, så skal du bare trykke <Enter>.
Avatar billede gummianden Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:11 #4
ALLE mine konti... Eller dem jeg kender/kan huske er deaktiverede, også min administrator konto.

Så når jeg forsøger at logge ind som admin får jeg samme melding: "Din konto er deaktiveret. Kontakt din systemadministrator"

Jeg er lidt på bar bund... Ikke for sjov at den er sat til max point... hehe
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:22 #5
Prøv evt.at højre klik på "denne computer" -> "administrer" -> "lokale bruger og grupper" -> " brugere". Prøv at checke administratorkontien og se om den også er deaktiveret dèr og om der forefindes rettigheder der eventuelt er deaktiveret.
Avatar billede gummianden Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:29 #6
... Jeps det er lige der man skal gøre det, og det var lige der omkring det gik galt...

Jeg kan slet ikke komme ind i mit Xp... Vi strander helt derude hvor man skal vælge den konto man vil logge på med. Men mit "lille" problem er at der slet ikke er nogle konti at vælge.

Så kan man trykke Ctrl - alt - Delete 2 gange. Her kan man så taste sit brugernavn samt pass... Problemet er bare at uanset hvilken bruger jeg vælger (mener kun jeg har 2 konti, Admin og Gæst) skriver den at min konto er deaktiveret.
Det er også fint nok at min gæstekonto er lukket, det er ikke så tit jeg overrasker mig selv med et lille besøg på min egen pc. Men det er altså ikke okay at min Admin konto er lukket...

Spørgsmålet er vel om ikke Bill Gates har et ekstra login til min pc, og hvad det i så fald er??
Avatar billede fromsej Praktikant
28. oktober 2005 - 22:29 #7
P, Nordahl programmet har en Registry editor, men hvordan den virker, og hvilke nøgler der skal ændres, det er straks sværere at finde.
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html
>>Some information is displayed. Also, if the account is locked, you will be asked if you wish to unlock it (not shown here)<<
Det må kunne hjælpe dig videre.
Avatar billede gummianden Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:33 #8
Som jeg skrev i mit oplæg/indlæg har jeg testet programmet fra P. Nordahl.
Det lader til at være et rigtigt lækkert lille program til hjemmehackeren, men det eneste det program gør er at resette password... Det er jo også fint nok at få resat mit pass. Nu er det bare sådan at jeg sagtens kunne huske mit pass, men ikke kan logge ind fordi min konto er deaktiveret???

Nordahl´s fine program aktiverer desværre ikke kontoen, men ffs gid det gjorde.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:33 #9
Gad vide om en repair kan afhjælpe dette problem:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Læs hele linket inden du går igang.
Avatar billede gummianden Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:39 #10
Jeg har forsøgt at lave en repair, men det gik heller ikke.

Jeg har faktisk forsøgt den der står beskrevet i dit link, har også forsøgt den med at smide Xp-skiven i og gå direkte til repair og endelig har jeg forsøgt den repair man har mulighed for at vælge når man trykker F8 i opstarten...

Men uanset hvilken jeg vælger kommer den tilbage med svar om at alt virker som det skal... Og den har jo delvis ret... Winslow fungerer perfekt, det gør jo bare som tossen bag skærmen har bedt det gøre, så det er kun på ydersiden af mit pc-kabinet der er fejl... ;o)
Avatar billede fromsej Praktikant
28. oktober 2005 - 22:52 #11
Prøv at kigge her, det ser interessant ud.

http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-65-Delete-Administrator-Account-in-XP-Pro.html

I recently had the same problem, where I accidentally disabled my admin account. I had to install a patch to run Nero giving it access to the burners, and to cut a long story short I ended up with my admin account disabled and no way of logging back into my machine. Since the last few posts did not resolve this problem, and I am sure there are going to be others who will find themselves in the same predicament, I decided to share my experience and solution.
There are numerous hacks that can be used, and I would advise people against them. Instead, stick with XP and work through the problem. To restate the problem, if the admin account has been disabled (to the best of my knowledge there is no way to delete it completely!) you will come to the windows login without a login name. You can press ctrl+alt+delete twice to pull-up a log-in screen and when you type in “administrator” and enter your password (if you have one!) it will say “Your account has been disabled. Please contact your systems administrator.” Obviously you can’t go much further with this. Instead, re-start your machine and keep hitting F8 and enter safe mode with command prompt. You should be able to hit ctrl+alt+delete twice to pull up a log-in screen again and re-enter administrator and whatever password you may have. That will take you to a command prompt “C:\ documents and settings/administrator.” Now you are in business. Simply type “control” at the prompt and press enter. This should bring up a message that allows you to enter Windows recovery function, and it will also open the control panel. Click on Administrative Tools and then Local Security Policies to bring up the settings. On the left side bar you can select Local Policies and then Security Options and Enable the Administrator Account the same way you may have disabled it. Of course another possibility and perhaps simpler option is to revert back to an earlier setting using the recovery utility. I actually enabled my admin account, so I am not sure if recovery will fix the problem. I think it should.
Well, hope this helps anyone else who finds him/herself in this precarious position!
~Cavinda
Avatar billede plx Nybegynder
28. oktober 2005 - 23:02 #12
Bruger du den indbyggede administrator konto?
Den kan benyttes i fejlsikret selv om den er disabled
Avatar billede gummianden Nybegynder
28. oktober 2005 - 23:06 #13
Ja det er den indbyggede jeg bruger.

Har forsøgt at genstarte i fejlsikret med den konto, men uden held?

Er lige gået igang med den reperation boxer foreslog... Glemte at læse HELE linket første gang... Så jeg tror måske at der er opklaring på vej?
Ellers ser det fra fromsej også meget lovende ud?
Avatar billede gummianden Nybegynder
28. oktober 2005 - 23:35 #14
Linket fra fromsej er lige præcis det der beskriver svaret. Nice der, havde ikke klaret det uden hjælp fra jer, men det havde i vel gættet siden jeg havde oprettet spørgsmålet...

Hvordan er det jeg lukker topic/spørgsmålet?
Avatar billede boxer Nybegynder
29. oktober 2005 - 00:14 #15
For at du kan lukke spørgsmålet skal fromsej lige komme med et svar. Når han har gjort det kommer der en lille boks med hans navn i. Det markerer du og trykker på accepter.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. oktober 2005 - 19:24 #16
Det lyder godt at det lykkedes.*S*
Avatar billede gummianden Nybegynder
31. oktober 2005 - 17:40 #17
Tusind tak for den gode og ikke mindst hurtige hjælp ;o)
Avatar billede fromsej Praktikant
31. oktober 2005 - 18:50 #18
Velbekomme.*S*
Tak for point.
Avatar billede pzycho Nybegynder
02. november 2005 - 10:11 #19
Synes da lige at jeg vil tilføjet at jeg sagtens kan få disketten fra P. Nordahl til at gøre lige precis det... Hvis man vælger at rette i userdata, og dermed password, bliver man spurgt om nedenstående.
Do you wish me to reset the failed count, unset disabled and lockout, and set the "password never expires" option? (y/n) [n]
her trykker man bare ja og blanker passwordet ved at sætte en *.

Det har virket i den test jeg har lavet, hvor samtlige konti på computeren var deaktivert.