Avatar billede musras Nybegynder
29. oktober 2005 - 23:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med at opdatere og indsætte i Mysql db '80040e14'

Hej,

som jeg skriver i titlen så har jeg et problem at opdatere og indsætte data i min Mysql db.

Jeg har søgt rundt her inde på eksperten og har fundet mange spørgsmål som omhandler noget der ligner, men har ikk kunnet finde noget der hjalp mig af med problemet.

Når jeg prøver at indsætte ny data med følgende kode:

'add new user
SQL = "INSERT INTO tblUsers ([UserId],[navn],[username],[password],[status],[email]) " & _
      "VALUES (" & UserId & ",'" & Request.Form("navn") & "','" & Request.Form("user") & "','" & Request.Form("pass") & "'," & a & ",'" & Request.Form("email") & "')"
set rs = cn.Execute(SQL)

Så kommer denne fejl...
------------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '[UserId],[navn],[username],[password],[status],[email]) VALUES (2,'','','',2,'')' at line 1

/admini/usr_set.asp, line 176
----------------------------------------------

Og når jeg prøver at opdatere data med følgende kode:
-----------------------------------------------------------
'update user data
SQL ="UPDATE tblUsers SET " & _
    "[navn]='" & Request.Form("user") & _
    "',[username]='" & Request.Form("user") & _
    "',[password]='" & Request.Form("pass") & _
    "',[status]=" & a & ", [email]='" & Request.Form("email") & _
    "' WHERE UserId=" & Request.QueryString("id")
set rs = cn.Execute(SQL)
--------------------------------------------------------

kommer denne fejl
---------------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '[navn]='admin',[username]='admin',[password]='admin!',[status]=1, [email]='admin' at line 1

/admini/usr_set.asp, line 202
-----------------------------------------

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig, eller give nogle gode fif til hvordan jeg undgår problemet...

På forhånd tak..

Rasmus J
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2005 - 23:40 #1
I mysql skriver du ikke [navn] men `navn`
Avatar billede musras Nybegynder
29. oktober 2005 - 23:45 #2
desværre fremkommer samme fejl...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2005 - 23:47 #3
Nej, det gør den ikke. Du må vise os hvad du har lavet, og hvilken fejl den kommer med, hvis du skal have mere hjælp.
Avatar billede musras Nybegynder
30. oktober 2005 - 00:28 #4
ved update kommer denne fejl efter jeg har skiftet [] ud med ` :
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '[username]='admin',[password]='admin!',[status]=1, [email]='admin@ekoc.dk2' WHER' at line 1

/admini/usr_set.asp, line 202

og ved indsættelse af ny data:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '[UserId],`navn`,[username],[password],[status],[email]) VALUES (2,'','','',2,'')' at line 1

/admini/usr_set.asp, line 176
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2005 - 07:38 #5
Øh, ja, men du har kun skiftet det ud eet sted.
Avatar billede musras Nybegynder
31. oktober 2005 - 09:22 #6
Jamen så virker det da... Jeg siger mange tak for hjælpen... Jeg misforstod lige din hjælp... Skulle bare lige læse det ordentligt...

Smid et svar og du skal få dine point...
Rasmus
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2005 - 10:39 #7
Ellers tak, jeg samler slet ikke på point. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede musras Nybegynder
01. november 2005 - 00:28 #8
hmm..