Avatar billede no_stress Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilslut GPS med seriel interface til pocket pc via usb

Jeg har behov for at tilslutte en GPS med et seriel interface til en Pocket Pc med USB interface.

Jeg ønsker altså at lave en konvertering af GPS'ens seriel interface til USB uden brug af software/driver.

Pocket Pc'en er en HP 2110
GPS'en er en Garmin 18 5hz http://www.garmin.com/products/gps185hz/
Avatar billede gyraf Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:28 #1
Det kan du - efter min overbevisning - ikke.

Du skal minimum bruge en driver der kan "se" din seriel-til-usb-konverter.

Jakob E.
Avatar billede gyraf Nybegynder
31. oktober 2005 - 15:02 #3
Det er et fint eksempel på en seriel-til-usb-konverter.

Men den går bare stadig ikke uden en driver der interfacer til HP'en (altså emulerer en serielport på usb-indgangen).

Kan selvfølgelig være at denne driver er "indbygget" i HP'en - men det tror jeg nu ikke den er..

Jakob E.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. oktober 2005 - 15:08 #4
gyraf>> det er det originale HP kabel til produktet, så mon ikke der er en driver med?
Avatar billede gyraf Nybegynder
01. november 2005 - 11:34 #5
Jo, det ville da være det eneste fornuftige.. Men spørgsmålet var jo:

>..uden brug af software/driver

Jakob E.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. november 2005 - 19:27 #6
Driveren til auto sync er allerede installeret og kablet ser ikke ud til at være aktivt, altså ingen driver nødvendig. Desuden er der ikke en driver til kablet på HP's hjemmeside.
Avatar billede no_stress Nybegynder
01. november 2005 - 22:10 #7
Det jeg ønsker er en konvertering af seriel interface til usb, sådan at jeg ikke behøves at bruge en bestemt type pocket pc. Samtidig vil jeg have mulighed for at levere strøm til både pocket pc og GPS via usb.
James_t_dk -> jeg bruger allerede i dag den type kabel du henviser til og det fungere fint men kablet findes kun til HP iPAQ.
Avatar billede no_stress Nybegynder
01. november 2005 - 22:16 #8
Jeg har forsøgt at modificere nedenstående adapter, men det kan jeg ikke rigtig få til at virke.
http://www.totalcomputer.dk/scripts/prodView.asp?idProduct=836
Avatar billede no_stress Nybegynder
28. november 2005 - 22:22 #9
lukker
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. november 2005 - 05:45 #10
Det du vil kræver at du har noget hardware kendskab og selv kan bygge en strømforsyning til USB. Da hverken PDA eller GPS nødvendigvis køre på 5V (som USB levere) der ud over skal du jo bruge et hav af stik hvis du vil lave dit kabel uafhængigt af typen af PDA. Hver producent bruger jo sit eget stik.

Hvor tit har du både PDA og GPS sluttet til en PC, siden du vil kunne forsyne på denne måde?