Avatar billede guro.not Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

twistet telefon kabel.. hvilke ben..

Hejsa..

Jeg har et stort problem, jeg skal bruge et telefon kabel med rj11 stik i begge ender, men det skal være twisted og ikke et af de flade, pga støj..

Kablet skal side mellem mit stik på vægen og så op i min adsl router..

I et telefon kabel er der 4 ledninger men hvilke skal skal være de twistet?? 1+2 og så 2+3 eller???

Håber at i forstår hvad jeg mener og kan hjælpe mig..

Guro.Not
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2005 - 23:07 #1
Avatar billede guro.not Nybegynder
01. november 2005 - 07:51 #2
Hejsa..

Linket viser et rj45 stik, som bruges til netværk.. jeg søger benforbendelserne til et rj11 stik..

Jeg har rodet rundt på nettet og syntes at det ser ud som at 1+4 er et par og 2+3 oxo er.. men jeg er langt fra sikker.

Jeg har lavet et kabel hvor 1+4 et et snoet par, og det samme er 2+3, kablet virker sådan set godt nok, bare ikke bedre end et normalt telefon kabel..
Jeg har fået at vide at der er et dårligt signal/støj forhold på vores linje, og det skulle et nyt telefon kabel med snoet ledere i, kunne hjælpe på..

Skriver lige for god ordenskyld en gang til at det drejer sig om et rj11 stik..
Altså det kabel som sidder mellem mit adsl stik på vægen og min router..

Guro.Not
Avatar billede kenp Novice
01. november 2005 - 08:36 #3
sorry læste det som rj45 :)

kan da oplyse at telefonkabel så at sige ikke har nogen forskel på hvor godt det er... men der kan telefoner støje.. specielt B&O telefoner er/har været slemme til det.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
01. november 2005 - 08:54 #4
Ben 2&3 bliver brugt til DSL signalet. Ergo må de skulle være snoet.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
01. november 2005 - 08:54 #5
men er enig med kenp, det burde ikke have det store at sige...?
Avatar billede guro.not Nybegynder
01. november 2005 - 22:56 #6
Hejsa igen..

jeg havde en supporter i røret mens jeg prøvede at strække mit kabel ud, og det gjore en stor forskeld. da det bare hang havde jeg et signal/støj-forhold på 0,5 dB og efter at ha det strukket det ud sådan nogen lunde lå det på 13dB. og jeg skulle gerne over 15 dB, min linje skulle kunne trække 8Mbit down/1Mbit up..

Guro.Not
Avatar billede guro.not Nybegynder
15. november 2005 - 10:56 #7
Jeg har modtaget et nyt kabel fra min internet pusher..
så jeg lukker spørgsmålet..

Guro.not