Avatar billede acmed Nybegynder
31. oktober 2005 - 20:21 Der er 10 kommentarer

DIBS og PHP

Er der nogen der har styr på hvordan man integrerer DIBS betalingssystem på en side kodet i PHP/mysql.
Jeg synes deres vejledninger er dårlige og svære at følge...
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2005 - 20:28 #1
Jeg kan ikke forstå du synes de er dårlige ? Hvad er det du ikke kan finde ud af ?
Avatar billede acmed Nybegynder
31. oktober 2005 - 20:32 #2
Well, for det første så kan jeg se at man skal bruge et popup vindue der så sender en formular videre start.pml.
(jvf. http://www.dibs.dk/277.0.html)
Hvorfor kan man ikke bare sende formularværdierne direkte til popupvinduet fra starten af?
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2005 - 20:35 #3
Det har de en grund til at de gerne vil have ! Men hvorfor ikke bare gøre det, hvis det er det de vil ha' ?
Avatar billede acmed Nybegynder
31. oktober 2005 - 20:38 #4
Min indkøbs kurvs værdier ligger i sessions - jeg ved ikke præcist hvordan jeg skal kunne trække dissse værdier ud i et popup vindue.
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2005 - 20:45 #5
Så vidt jeg ved lagrer vi vores linier før vi sender til DIBS, så "det" eneste er Beløb og et Ordrenummer der sendes (Selvfølgelid de andre obli. Når DIBS så har godkendt sendes de tilbage til os stadig via HTTPS med OK og det lagres fint i databasen og der sendes en mail med ordren.
Avatar billede acmed Nybegynder
31. oktober 2005 - 20:48 #6
De vil gerne have forskellige oplysninger om ordren/varen - f.eks. navn, mængde etc.

<form name="payform" method="post" action="https://payment.architrade.com/payment/start.pml" onsubmit="setLang();">
  <input type="hidden" name="test" value="foo" />
  <input type="hidden" name="merchant" value="4154645" />
  <input type="hidden" name="orderid" value="1234" />
  <input type="hidden" name="lang" value="da" />
  <input type="hidden" name="color" value="blue" />
  <input type="hidden" name="amount" value="128061" />
  <input type="hidden" name="currency" value="208" />
  <input type="hidden" name="accepturl" value="http://www.dibs.dk/paywintest/payreturntest.php" />
  <input type="hidden" name="callbackurl" value="http://www.dibs.dk/paywintest/payreturntest.php" />
  <input type="hidden" name="cancelurl" value="http://www.dibs.dk/paywintest/payreturntest.php" />
  <input type="hidden" name="delivery1.Navn" value="Jens Hansen" />
  <input type="hidden" name="delivery2.Adresse" value="Holger Danskes Vej 40b, 3" />
  <input type="hidden" name="delivery3.Postnummer" value="2000" />
  <input type="hidden" name="delivery4.By" value="Frederiksberg" />
  <input type="hidden" name="delivery5.Telefon" value="70203077" />
  <input type="hidden" name="delivery6.Email" value="info@dibs.dk" />
  <input type="hidden" name="ordline0-1" value="Varenummer" />
  <input type="hidden" name="ordline0-2" value="Beskrivelse" />
  <input type="hidden" name="ordline0-3" value="Antal" />
  <input type="hidden" name="ordline0-4" value="Pris (DKK)" />
  <input type="hidden" name="ordline1-1" value="102" />
  <input type="hidden" name="ordline1-2" value="&AElig;blemost" />
  <input type="hidden" name="ordline1-3" value="8" />
  <input type="hidden" name="ordline1-4" value="100.13" />
  <input type="hidden" name="ordline2-1" value="201" />
  <input type="hidden" name="ordline2-2" value="Gyldne sko" />
  <input type="hidden" name="ordline2-3" value="1" />
  <input type="hidden" name="ordline2-4" value="50.12" />
  <input type="hidden" name="ordline3-1" value="111" />
  <input type="hidden" name="ordline3-2" value="&AElig;bler" />
  <input type="hidden" name="ordline3-3" value="8" />
  <input type="hidden" name="ordline3-4" value="80.12" />
  <input type="hidden" name="ordline4-1" value="864" />
  <input type="hidden" name="ordline4-2" value="&Aring;l" />
  <input type="hidden" name="ordline4-3" value="10" />
  <input type="hidden" name="ordline4-4" value="1000.12" />
  <input type="hidden" name="priceinfo1.Leveringsomkostninger" value="50.12" />
  <input type="hidden" name="priceinfo2.Total" value="1280.61" />
  <input type="submit" value="Go!" />
</form>
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2005 - 20:52 #7
Jeg kan se vi bruger en metode som ikke er beskrevet på deres side (Kan i hvert til fald ikke finde den), men er du kunde hos dem ?
Avatar billede acmed Nybegynder
31. oktober 2005 - 20:53 #8
ja, blev oprettet for 2 dage siden...
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2005 - 20:57 #9
Vi bruger en relay funktion hvor alle sider der bruges ligger hos os, men kaldes via deres server. Dog kan jeg se at de officielt ikke anbefaler man bruger den. Hmm !
Avatar billede acmed Nybegynder
31. oktober 2005 - 20:59 #10
Jeg havde tænkt mig at bruge deres "metode 1"