Avatar billede mranders Nybegynder
02. november 2005 - 19:26 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Print af bog (pdf)

Er der nogen der ved hvad det vil koste at få printet et pdf. eller ps. dokument ud på ca. 300 sider (sort hvid og A4) og hvor man evt. kunne få det gjort?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2005 - 20:45 #1
Det kan du jo få næsten alle til, der har en almindelig laserprinter.

Er der ikke flere krav?

Ellers vil det kunne gøres privat for ca. 20 øre pr. side.
Avatar billede mranders Nybegynder
02. november 2005 - 20:49 #2
ok det er selvfølgelig ikke så dyrt. Kender dog ikke lige nogen der har en laserprinter tror jeg. Men der er ikke flere krav andet end jeg vil have sat dem sammen i en bog, men det kan jeg nok selv klare.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2005 - 20:53 #3
Jeg mener - hvilken opløsning. De fleste er tilfredse med 600dpi - men er der grafik og billeder med, er det best med 1200 eller måske 2400 dpi.

Skal der trykkes på begge sider af arket.

Og lignende....

Husk, du kan købe en laserprinter fra omkring kr. 700,-: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121937

så der skal ikke meget til at klare det, hvis du virkelig ikke har andre krav.
Avatar billede mranders Nybegynder
02. november 2005 - 21:37 #4
det er ren tekst, det er ikke så vigtigt om der trykkes på begge sider. Jeg vil helst ikke ud at bruge penge på en laserprinter, selvom jeg godt kan se de ikke er så dyre, men jeg må lige prøve at høre lidt rundt om der er nogen der har en laser printer
Avatar billede rynke10 Novice
03. november 2005 - 08:49 #5
Er der ikke et kopicenter i nærhedden af dig, de kan sikkert gøre den slags ting.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2005 - 08:53 #6
Det nemmeste er simpelthen at finde en med en laserprinter.
Eller finde en "design" "Medie" "Kopi" butik, som Rynke10 foreslår.
Muligvis den lokale computerbutik - de ville sikkert være behjælpelig, hvis man spørger pænt.
Skulle du bo på Amager, kan du da også stikke forbi mig :-)
Avatar billede mranders Nybegynder
03. november 2005 - 10:14 #7
hehe, tak for det, men bor i århus så der er nogle kopicentre, er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal aflevere pdf. filerne til dem
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2005 - 10:26 #8
En diskette eller CD-rom.

Hvis du tager kontakt pr. mail, kan du sikkert også mail´e dem til dem.
Avatar billede rynke10 Novice
03. november 2005 - 11:53 #9
Du kan bruge en af kopicentrene, der kan du bare tage din PDF-fil med på en cd og udskrive det det. Jeg tror det koster det samme som en alm. kopi, er du studerende får du rabat, så koster det 25 øre pr ark. Alt efter hvad der er nærmest hvor du bor kan du prøve en af de her :
http://www.trojborgkopicenter.dk/pcprint.php
http://www.kopicenter.as/index.php?option=displaypage&Itemid=67&op=page&SubMenu=
Avatar billede mranders Nybegynder
03. november 2005 - 12:05 #10
ok, takker, smid et svar begge to.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2005 - 12:21 #11
Der kommer svar her...
Avatar billede rynke10 Novice
03. november 2005 - 17:35 #12
Ditto.