Avatar billede martinmc Nybegynder
05. november 2005 - 10:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Reperation i Storkøbenhavn?

Hej.

I går var jeg ved at brænde en cd da en ven kom på besøg. Han satta sig til at spille Call Of Duty 2. Der gik ikke lang tid inden han klagede over hastigheden, og jeg kom straks i tanke om at jeg var ved at brænde en cd og brænding + COD2 nok ikke var den bedste sammensætning.
Men pc'en gik i hak og nu vil den ikke starte. Den genstarter bare hele tiden.

Så nu skal den til reperation.

Sidst jeg havde problemer kom den til den lokalo IT mand, og jeg blev snydt noget så groft, så der skal min skat ikke hen igen.

Nogen der kan anbefale nogle forhandlere i Storkøbenhavn/København?
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 11:07 #1
Tryk F8 under opstart, vælg fejlsikret tilstand og kør en chkdsk.
Avatar billede martinmc Nybegynder
05. november 2005 - 11:15 #2
chkdsk?

Når jeg vælger "sidst virkede tilstand" eller "Fejlsikret tilstand", så genstarter den alligevel..
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 11:17 #3
Så skal der mindst en repait af windows til, men jeg er bange for, at du bliver nødt til, at slette partitionen og oprette den igen, så systemet formateres inden install af windows.
Avatar billede martinmc Nybegynder
05. november 2005 - 11:21 #4
Men den vil ikke læse at der sidder en Windows XP disk i :S

Den plejer jo at komme med det her:

"Tryk på en tast for at starte fra cd..." eller sådan noget.

Men det gør den ikke. Tror ikke den kan finde cdrom drevet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 11:30 #5
F11 eller 12 plejer, at være til boot, eller skal du i bios, og sætte first boot til cdrom. Normalt kommer man i bios ved, at trykke DEL/F2/F10
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 11:34 #6
Du skal ikke trykke hele remsen, kun DEL, virker det ikke da en af de andre.
Avatar billede martinmc Nybegynder
05. november 2005 - 11:48 #7
okay. Har prøvet reperation nu, det hjalp ikke. Så prøver at formatere nu.
Avatar billede martinmc Nybegynder
05. november 2005 - 12:28 #8
Fucking YES !! Den virker nu..
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 12:30 #9
Det er lige det - takker for point - så slipper du for dyre regninger denne gang.