Avatar billede epep Nybegynder
05. november 2005 - 21:26 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Ramfejl siger memtest-86

Hej.
Efter at have kørt programmet memtest-86 v.3.2 har jeg opdaget at der en ramfejl på min ene blok på 512mb.
Er der på nogen måde en mulighed for at reparere denne fejl og er der nogen der har erfaring med om jeg kan bruge ramblokken alligevel eller er det bedst at lade være?
Venlig hilsen epep
Avatar billede screem_brille Novice
05. november 2005 - 21:27 #1
ny ram klods :/
Avatar billede epep Nybegynder
05. november 2005 - 21:29 #2
Er der slet ikke noget at gøre, den kommer kun med en enkelt fejl?
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
05. november 2005 - 21:29 #3
send den ind til den forhandler du købte den hos. Via en RMA sag med vedlagt beskrivelse+faktura.
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
05. november 2005 - 21:30 #4
du kan godt bruge den, men med den bekostning, at din pc kan finde på at fryse uventet.
Avatar billede epep Nybegynder
05. november 2005 - 21:31 #5
Det er desværre en jeg købte gennem den blå avis, så jeg hænger på den.
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
05. november 2005 - 21:32 #6
Du fik ik' nogen faktura med? ellers så ring til vedkommende og fortæl det som det nu er. Du kan være heldig at sælger er så flink at være samarbejdsvillig.
Avatar billede epep Nybegynder
05. november 2005 - 21:36 #7
Jeg har desværre ikke hans tlf.nr. mere så jeg kan ikke komme i kontakt med ham.
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
05. november 2005 - 21:45 #8
så er det lidt skidt. Så står du uden nogen form for dokumentation på at du har købt den. Hvis bare du havde fået noget papir på den da du købte den, ville det ha' set meget anderledes ud.
Men du kan ikke rigtig gøre noget som du står nu :(
Avatar billede epep Nybegynder
05. november 2005 - 22:01 #9
Ja der er ikke så meget at gøre der. Jeg har taget blokken ud og kan godt mærke at den ikke er så hurtig mere. Heldigvis sidder der stadig 512mb i pc´en.
Jer mener bare at jeg har læst et sted, måske her i forum, at det skulle være muligt at reparere en defekt ramblok med et softwareprogram.
Avatar billede screem_brille Novice
05. november 2005 - 22:03 #10
nej det du kan have læst er at nogel sever chipset (bla nogle i dell servere) kan markere de områder der er defekte, og så undgår at benytte dem, men alt desktop computere har ikke den feature)
Avatar billede epep Nybegynder
05. november 2005 - 22:11 #11
Det var da lidt træls. Men er det ikke lidt bedre at sætte den i igen fremfor ikke at bruge den?
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
05. november 2005 - 22:13 #12
som skrevet tidligere epep...kan du godt bruge den. Men prisen for det, er at pc'en kan finde på at fryse når som helst, og kan gøre pc'en ustabil. Har selv prøvet det.
Avatar billede screem_brille Novice
05. november 2005 - 22:13 #13
jeg ville ikke bruge en ramklods med fejl på, men ok jeg vil også hellere have stabilitet fremfor hastighed, så har ECC ram i næsten alle mine maskiner (ECC ram er fejl korigerende ram)
Avatar billede epep Nybegynder
05. november 2005 - 22:23 #14
Ok jeg må nok krybe til korset og købe en ny klods, hos en forhandler med mulighed for returret.
I skal have tak for Jeres svar. Jeg håber det ok jeg deler pointene.
screem_bille du har givet et svar, lasse4160 jeg skal lige have et fra dig også.
Avatar billede epep Nybegynder
05. november 2005 - 23:25 #15
lasse4160 du skal lige sende et svar så jeg kan dele pointete mellem jer.
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
06. november 2005 - 00:41 #16
okai..here u go.