Avatar billede tichicken Nybegynder
07. november 2005 - 18:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Død computer

Jeg har en computer, som jeg ikke helt ved hvad der er galt med :D Håber i kan hjælpe mig :)

Når jeg starter den kører blæsere og cpu-køler, og der er lys i den. Den går dog ikke rigtigt igang. Harddisken kører ikke, og der er selvfølgelig intet billede på skærmen.

Hvad kan det være? Jeg tror selv lidt det kan være CPU'en, men ved jo ikke så meget om sådan noget :D

Håber i kan og vil hjælpe :)
Avatar billede strych9 Praktikant
07. november 2005 - 18:54 #1
Hvis den ikke siger nogle bip
Så er det CPU eller motherboard der er brændt af. Der er sådan set kun en måde at finde ud af det på, og det er ved at skifte en af delene.
Hvis du siger at CPU blæser går i gang, så holder jeg mest på at CPU er røget.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. november 2005 - 18:58 #2
Kan du komme ind i BIOS ?
Avatar billede tichicken Nybegynder
07. november 2005 - 20:48 #3
dragon - nej...Kan jeg ikke.

strych9 - Jep...køleren kører fint, og der er lys i motherboard + LED.

Den kommer ikke med nogle bip.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. november 2005 - 20:50 #4
ok
CPU er strøget er jeg ret sikker på. Prøv eventuelt lige at se om den er skubbet ordentligt på plads.
Er det noget der bare pludselig er sket af sig selv?
Avatar billede tichicken Nybegynder
07. november 2005 - 20:55 #5
Det er det sådan set...Den gik i stykker for noget tid siden, men jeg fik aldrig kigget på den, da jeg alligevel skulle have en anden :)

Det ser godt nok ikke ud til at CPU'en har det for godt :) Har lige kigget på den. Ser ud til at være død.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. november 2005 - 20:58 #6
okie,
øhm, måske 60 er en anelse i overkanten for den smule, men det må du sådan set om.
Avatar billede tichicken Nybegynder
07. november 2005 - 21:13 #7
Heh :D Kan godt være...men går nu ikke så hørt op i det med point :) Det er også mit indtryk at mange herinde er ligeglade med antal point.

Jeg siger i hvert fald tak for hjælpen.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. november 2005 - 21:14 #8
Det var, i bogstaveligste forstand, så lidt. =)
Men husk at markere navnet og acceptere svaret. Spørgsmålet er ikke "lukket" før da.