Avatar billede kasperon Nybegynder
08. november 2005 - 08:38 Der er 5 kommentarer

Galleri - Rullende thumbnails - hjælp

Hej Eksperter(:

Jeg skal til at lave et galleri i Flash lignende dette:

http://www.softline-allkit.com/softline%20ing/homepage%20ing.htm
(se under produkter)

Der skal altså være en rullende "menu" med thumbnails(hvor man justerer hastigheden med musen), hvor man så ved siden af får vist billedet ved tryk.

Håber I kan hjælpe - gerne med en tutorial skrevet på et forståeligt sprog ((:

På forhånd tak for hjælpen....

///ON
Avatar billede c_k Nybegynder
08. november 2005 - 22:20 #1
Avatar billede kasperon Nybegynder
12. november 2005 - 16:38 #2
Tak for dit svar...
Jeg kan desværre ikke få det til at fungere. Jeg har lavet et movieclip i den angivne størrelse og indsat koden... Men det funker ikke...

Som du måske kan se, ved jeg ikke så meget om koderne (: - så kan du hjælpe med at forklare, hvad jeg skal gøre, når jeg har koden...?

Det ville være super, hvis du har tid til at hjælpe.

PFT.

//ON
Avatar billede c_k Nybegynder
13. november 2005 - 15:38 #3
Har du lagt billeder med følgende navne i samme mappe som movien ->

Dette array holder navne på de jpegs der skal loades...

var picnames:Array = [
    "flower_orange",
    "flower_yellow",
    "flower_pink",
    "flower_red",
    "flower_purple"];
Avatar billede kasperon Nybegynder
15. november 2005 - 20:35 #4
Jep... billederne med samme navne som ovenfor ligger i samme mappe som movien.

Jeg kan fortælle hvad jeg har gjort, og så kan du måske forklare hvor det går galt.

Jeg har lavet en movie i den angivne størrelse. Herefter har indsat en firkant i samme størrelse, converteret den til et symbol, og lagt koden ind på dette symbol.

Er dette korrekt, eller hvordan skal det gøres?

Hvis det er for svært at forklare, og det ikke tager lang tid at lave flash filen, må du gerne sende den til mig pr. mail (k-on@stofanet.dk)

Så kvitterer jeg med pointene.

//ON
Avatar billede kasperon Nybegynder
18. november 2005 - 09:23 #5
Hej C_K

Jeg skal færdiggøre hjemmesiden på søndag, så det vil være en KÆMPE HJÆLP, hvis du kunne sende en flash fil som virkede (:

Håber at høre fra dig//

//ON