Avatar billede HRO Praktikant
08. november 2005 - 14:18 Der er 5 kommentarer

VBA - Hvordan gemme en makro?

Jeg har lavet nogle makroer som har almen interesse, jeg har gemt dem i min pesonlige projektmappe som automatisk åbnes når jeg går ind i Excel, filen ligger på mit C: drev i mappen XLSTART, men kan jeg gemme makroerne i en projektmappe som ligger på nettet og som stadig åbnes automatisk ved start af Excel, ikke bare hos mig men også hos andre brugere på samme netværk?
Avatar billede HRO Praktikant
09. november 2005 - 10:24 #2
Jeg har langt om længe fået det til at virke, men jeg har lige et ekstra spørgsmål:
Når nu regnearket med min værktøjslinie er gemt som et tilføjelsesprogram på et netværksdrev her hos os, og de andre har insttalleret det tilføjelsesprogram hos dem, kan man så sikre at de andre automatisk får deres Excel opdateret ved ændringer i tilføjelsesprogrammet?
09. november 2005 - 15:21 #3
et tilføjelsesprogram er blot en almindelig dum fil (eller halv-dum), hvis de benytter xla-filen fra netværket, så skal du blot opdatere den (husk samme navn), så virker det næste gang de starter excel. Du kan så kun opdatere filen når alle brugere har excel lukket...
Hvis brugerne har kopieret filen over på deres harddisk, ja - så skal de gøre det igen, når der kommer en ny...
Avatar billede HRO Praktikant
11. november 2005 - 08:38 #4
Jeg får det ikke til at fungere, det virker som om de andres Excel ikke læser tilføjelses programmet på ny ved opstart - Hvad kan jeg gøre galt?
Avatar billede splokit Nybegynder
15. november 2005 - 21:18 #5
Man skal huske at gemme for hver gang man ændre noget så vil den vise hvad andre bruger har lavet og de ville kunne se hvad du har lavet.