Avatar billede stonedbush Nybegynder
10. november 2005 - 09:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dynamisk Select box, mysql, php

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at have en af de der smarte select bokse, hvor når man vælger noget i den ene, tager den og viser det der hører til i en anden select box.
Men det skal altsammen hentes fra mysql. F.eks.:

Valg 1:
Fyn
Norjylland
Sydjylland
Sjælland
OSV.

Hvis man vælger fyn, skal den finde alle de post nr. der findes under fyn. Men alle post nr. står der ikke, kun dem hvor der sker noget og er blevet tilføjet af bruger.
Derfor kan jeg ikke bruge et rent javascript med arrays, da det skal køre via mysql og hente det derfra.
Jeg opbygger min tabel således:

DB = amter

tabel 1 = region
  id
  amt
  amt_id
tabel 2 = post_nr
  id
  amt_id
  p_nr

er der nogen der er frisk på at fortælle hvordan jeg skal lave det?
Har kigget rundt på eksperten, men kan ikke rigtig finde noget, kun hvor det enten er asp eller ren javascript, og det tror jeg ikke rigtig virker her.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
10. november 2005 - 09:15 #1
du kan lave det som her http://www.eksperten.dk/spm/663067
Avatar billede stonedbush Nybegynder
12. november 2005 - 18:43 #2
dmdisco vil du have point eller...
for jeg brugte det du sendte, så... og det virker som det skal, ellers skal jeg bare selv snuppe dem?? det er op til dig
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. november 2005 - 15:13 #3
svar