Avatar billede atox Nybegynder
10. november 2005 - 20:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Se på printerporten?

Hey eksperter!!

Jeg er ved at lave et system hvor jeg skal tælle antal parkerede biler på et område. Til dette, har jeg udvilket en sensor, der sender et TTL højt signal til min computers printerport.

Jeg vil gerne vha VB.net se på printerporten hvilke ben der er høje og lave ...

Nogen der ved hvordan dette gøres, eller ved hvor jeg kan finde noge omkring dette på nettet

(TTL signalerne er ikke så vigtigt, men mere princippet i hvordan jeg "ser" på printerporten )

ALT KAN BRUGES!!!

på forhånd tak!

Søren H.
Avatar billede joern Nybegynder
10. november 2005 - 20:13 #1
Hej.

Jeg har ikke forstand på det med portene, men google går man sjældent tomhændet fra.

Jeg har søgt "visual basic" lpt1 og fået 37.000 svar.  Et er:

http://www.codecomments.com/archive293-2004-9-287652.html

Fortsæt evt. selv, hvis ingen her kommer til undsætning.
Avatar billede joern Nybegynder
10. november 2005 - 20:17 #2
Avatar billede frozenfire Nybegynder
11. november 2005 - 14:55 #3
HOW TO: Access Serial Ports and Parallel Ports by Using Microsoft Visual Basic .NET

This step-by-step article describes how to access serial ports and how to access parallel ports by using Microsoft Visual Basic .NET. This article also contains sample code that illustrates the concepts that are discussed in this article.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;823179&Product=vb6