Avatar billede astengaard Nybegynder
12. november 2005 - 14:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afvikle linux scripts direkte fra Windows

Hejsa

Jeg har en linux server kørende, og et par Windows klienter.
Jeg har nogle scripts på serveren, som jeg nogle gange vil starte fra klienterne, men hvordan gør jeg det nemmest?

Som det er nu logger jeg mig på via konsol (putty), og starter script'et på den måde, men kan det gøres på en nemmere måde?

Jeg ville gerne have et ikon på skrivebordet, som jeg bare kunne trykke på, er det muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 16:24 #1
nyere windows kommer med rexec så lav et shortcut til rexec med de fornødne
parametre

er sikkerhed vigtigt, så login med putty over ssh hver gang
Avatar billede xyborx Nybegynder
17. november 2005 - 07:40 #2
Har du ikke mulighed for at angive en kommando når du starter putty? Fx:
putty user@host /usr/bin/kommando

Det er nu lidt et gæt, da jeg ikke har brugt windows eller putty i et par år nu, men så vidt jeg husker opførte den sig i mange tilfælde ligesom ssh kommandoen, hvor man netop kan gøre det sådan.
Avatar billede x86 Nybegynder
17. november 2005 - 14:23 #3
Det kan du med plink, http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/plink.exe

plink.exe -ssh -l bruger -pw shell_password ip/hostname sh script.sh
Avatar billede astengaard Nybegynder
22. november 2005 - 21:18 #4
Perfekt, x86!
Læg et svar, så får du dine velfortjente point.
Avatar billede x86 Nybegynder
22. november 2005 - 21:25 #5
ok :)
Avatar billede x86 Nybegynder
22. november 2005 - 21:34 #6
Du bruger forhåbentlig ikke kommandpromten hver gang du skal køre dine scripts, da jeg brugte det oprettede jeg nogle genveje til plink og valgte egenskaber på genvejen og satte bruger, passwd osv ind under destination, så er det bar t dobbeltklikke på genvejen.
Avatar billede astengaard Nybegynder
24. november 2005 - 12:54 #7
Nej, jeg bruger selvfølgelig genveje, ellers ville jeg ikke vinde meget ved det...