Avatar billede scandinavian Nybegynder
12. november 2005 - 18:49 Der er 13 kommentarer

Joomla error..

Hej! Jeg har netop instalere Joomla CMS på min server.. Det går så også fint nok, indtil at jeg forsøger at instalere danish language-pack, for så får jeg denne fejl:

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /srv/www/htdocs/web2454/html/joomla/language/danish.php:1) in /srv/www/htdocs/web2454/html/joomla/administrator/index2.php on line 34

Hvad kan det skyldes? Håber i kan hjælpe..:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2005 - 19:00 #1
Dem der har lavet danish.php har nok fået lavet et mellemrum eller linieskift før det første  <?  - du fjerner bare det der står før.
Avatar billede scandinavian Nybegynder
12. november 2005 - 19:02 #2
Nope.. Det har de desværre ikke.. Troede jeg nemlig også først..:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2005 - 19:04 #3
Joh, det er jo det der står. Kan du omdøbe danish.php til danish.txt så vi andre kan se hvad der står i den?
Avatar billede scandinavian Nybegynder
12. november 2005 - 19:10 #4
Har set efter i notesblok og der er intet at se..

Den starter sådan, uden mellemrum eller lineskift først..:
<?php
/**
* @version $Id: danish.php v. 1.0 2005-09-18
* @package Joomla
* @copyright Copyright (C)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2005 - 19:17 #5
Men det er det den siger. Må vi se?
Avatar billede scandinavian Nybegynder
12. november 2005 - 19:21 #6
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2005 - 19:45 #7
Jeg ville tro, der var første linie. Men check sidste linie. Ingenting efter ?>
Avatar billede scandinavian Nybegynder
12. november 2005 - 19:56 #8
Der var en linie i bunden efter ?> der kunne fjernes, desværre hjalp det intet..:/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2005 - 20:02 #9
Nu har jeg installeret joomla. Tilføjet danish.php med hvad dertil følger. Ingen problemer. Indsat et mellemrum lige før <? - samme fejl som dig. Prøv en rigtig editor (stort set hvad som andet end notesblok)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2005 - 21:09 #10
Jeg kan fortælle dig at din danish.php sætter tegnene (i hex): <EF><BB><BF>
foran. Leder du på google
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%3CEF%3E%3CBB%3E%3CBF%3E%3C&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
ser du at det er noget der "opstår" i forbindelse med utf-8. Den danish.php jeg tog var ikke en utf-8.
Tegnene vises nok ikke i en simpel editor som notesblok.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2005 - 21:15 #11
Eller også er notesblok for avanceret ;)
http://archives.postgresql.org/pgsql-bugs/2005-10/msg00383.php
Jeg bruger ikke notesblok.
Avatar billede scandinavian Nybegynder
13. november 2005 - 13:51 #12
Erhm.. Du skulle vel ikke kunne poste et link, til den version af Joomla og language-pack du har brugt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. november 2005 - 14:43 #13
Jeg vil tro det er den på http://joomla.dk/download/cat_view/ der ikke hedder noget med utf-8