Avatar billede Dazzle Novice
14. november 2005 - 14:43 Der er 2 kommentarer

Ænding af sprog på hjemmeside

Hej..

Findes der et script til hvordan man ændrer sproget på en hjemmeside? F.eks hvis mkan har en side på dansk, og man gerne vil ha indholdet til at stå på engelsk når man trykker på et lille flag.... Jeg ved at man som alternativ kan lave flere versioner af ens side med hvert sit sprog, men findes der en nemmere metode?

Hvis nogen kender en side med en tutorial e.l. ville det være helt kanon!
Avatar billede intenz Novice
18. november 2005 - 13:46 #1
Du kan vel lave et array med al teksten i, på både dansk og engelsk, som du så kan trække teksten ud fra.

fil1 (f.eks. dk.php)

$tekst[info] = "information omkring siden";
$tekst[mere_tekst] = "her er der mere tekst";

fil2 (f.eks. en.php)

$tekst[info] = "info about website";
$tekst[mere_tekst] = "more text";

og så ændre al teksten på siden til at hente array variablerne ud i stedet. Og afhængig af sprog vælge hvilken sprog fil der hentes (sæt f.eks. via en session).

Det er sådan jeg har tænkt mig at lave det på min side, hvis jeg engang får taget mig sammen til det :)

Det bliver måske et stort arbejde første gang al tekst skal ændres, men vil så blive nemmere at ændre i fremtiden, da al tekst ligger i de 2 filer.
Avatar billede Dazzle Novice
22. november 2005 - 08:20 #2
Mange tak for det!!!