Avatar billede andhansen Nybegynder
14. november 2005 - 15:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Større PSU?

Jeg har haft nogen problemer med mit grafikkort, jeg overvejer om det er fordi den ikke kan få tilført nok strøm.

Her er mit system:
400 Watt PSU
2x harddiske
1x dvd-brænder
1x cd-brænder
AMD64 3000+
MSI RS480M2 Bundkort
Nvidia 6600GT PCI-Express
1024 MB DDR400 Ram

Hvad mener I? crasher min PC fordi der ikke er en stor nok strømforsyning? Den crasher ofte når jeg spille world of warcraft eller andre grafikkrævende spil...
Avatar billede huset Praktikant
14. november 2005 - 15:54 #1
PSU er stor nok, men måske har den ikke en stabil levering af strømmen.

Har du ikke mulighed for at låne en anden inden du handler?
Avatar billede andhansen Nybegynder
14. november 2005 - 16:11 #2
Problemet er at jeg allrede har handlet.. jeg opgradrede min med 512 ram og nyt bundkort, processor og grafikkort i foråret. Gruden til jeg opgradrede var at jeg begyndte at spille WoW, hvilket mit gamle system ik kunne trække. Jeg har lige fra starten af haft problemer med at computeren gik i stå / genstartede når jeg var inde i WoW. Den kommer med denne fejl når den har genstartet:

EventType: 0xEA - Thread Stuck in Device Driver
//
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.

I sidste uge oprettede jeg en RMA-sag og sendte kortet tilbage. Forhandleren sendte mig straks et nyt som jeg fik i dag. Det nye kort viste sig at lave nødagtig den samme fejl som det gamle, så det har jeg også sendt tilbage med et ønske om at få penge tilbage for kortet.

Efter jeg sendte kortet tilbage i dag kom jeg til at tænke på om det var et problem med min PSU og fandt forskellige calculators rundt om på nettet bl.a. den her:

http://extreme.outervision.com/index.jsp

Den fortæller mig at jeg skal have en PSU med minimum 243 Watt for at trække mit system. Jeg tænkte at jeg hellere måtte kontrollere oplysningerne med noget "ekspert-viden" her fra eksperten. :)
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. november 2005 - 16:19 #3
Hvilken producent er kortet? Billige mærker har det med at lave den fejl nemmerlig.
Avatar billede huset Praktikant
14. november 2005 - 16:19 #4
Jeg stoler ikke på det link, for andre ting spiller ind når vi snakker om forbruget.

Har du forsøgt med en anden driver til grafikkortet?

Har du installeret drivers til chipsettet?

Har du tjekket din temp når spillet fejler?
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. november 2005 - 16:20 #5
Det du evt kan gøre er at installere nvidias standard driver, det burde eliminere nogle af de ting i den dårlige programmering der ofte er i drivers fra bambus producenterne.
Avatar billede andhansen Nybegynder
14. november 2005 - 16:25 #6
Jeg har forsøgt med forskellige drivers til kortet, men uden mærkbart resultat. Driverne fra Nvidia's side er også afprøvet, samt dem fra producentens hjemmeside og dem der fulgte med på CD.

Chipset drivers er installeret.

Temperaturen ligger omkring 40-45 grader når den crasher.

Mærket er et billigt mærke tror jeg. Det er Leadtek:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126547
Avatar billede huset Praktikant
14. november 2005 - 16:30 #7
Jeg ville låne en anden PSU og fejl teste med inden du gør mere
Avatar billede andhansen Nybegynder
14. november 2005 - 16:35 #8
Min PSU er af mærket NorthQ.. det er en dansk producent, men jeg ved ikke om den er go':

http://www.northq.com/products/powersupply/nq4001at.html
Avatar billede andhansen Nybegynder
14. november 2005 - 16:54 #9
Hvis jeg får pengene tilbage fra forhandleren køber jeg et http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=165372, hvis problemerne stadig opstår vil jeg prøve at udskifte / teste min PSU...

Mange tak for kommentarene, hvis I vil have nogen points må I meget gerne sende et svar :)
Avatar billede huset Praktikant
14. november 2005 - 17:02 #10
svar