Avatar billede jonat Nybegynder
15. november 2005 - 00:34 Der er 5 kommentarer

Farvekode på sølvgrå og koksgrå

Hej...

Jeg efterlyser farvekoden til sølvgrå og koksgrå.

Jeg har søgt på google og der kan jeg ikke finde farvekoden...

Er der en god hjemmeside, hvor at oversigten overfarvekoder er?

Mvh. Jonatan...
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2005 - 00:52 #1
<ole>

Kender du farvekoden på herrehår?  ;o)

Koksgrå og sølvgrå kan være rigtig meget forskelligt, da det jo ikke er veldefinerede eller standardiserede farver. Der er en farve, som hedder 'silver' ... den er der åbenbart nogen, der mener, er sølvgrå. Ellers kan du prøve at kikke her:
  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/colors/colors.asp

Om der er en, du vil kalde koksgrå, ved jeg ikke - men du kan prøve noget à la #404040  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede miss-g Seniormester
15. november 2005 - 00:54 #2
Avatar billede miss-g Seniormester
15. november 2005 - 01:04 #3
Hvis du søger pantone numrene (til tryk) og bruger f.eks Illustrator eller Photoshop, kan du jo bare finde farvepaletten med metalfarver, og så vælge der.
Avatar billede grinderslev Praktikant
15. november 2005 - 06:18 #4
Her ligger et par små, men rigtig gode værktøjer, som sikkert kan hjælpe dig.:
http://www.toledo-bend.com/colorblind/shareware.html
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. oktober 2007 - 01:51 #5
Lukketid?