Avatar billede ds-zim Nybegynder
15. november 2005 - 16:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

W32.Spybot.worm & W32.Alacra.D pwns mig

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.spybot.worm.html

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.alcra.d.html

Ovenstående er Symantec's raporter ang de vira jeg har sporet på en hel frisk computer,
efter 7 dage på nettet ;s Jeg vil mene jeg snart er dem begge til livs, jeg har fulgt
de removal instructions jeg kunne, så godt som ... Problemet er, at som nævnt i ovenstående
raporter, skal jeg i regedit og fjerne indtil flere keys ... Dette kan ikke lade sig gøre
umiddelbart, da regedit nægtes opstart med flg. fejlmeddelse;

c:\windows\system32\regedit.com
NTVDM CPU'en har fundet en ugyldig instruktion
CS:0f61 OP:ffd3 OP:0f 00 00 00 00
Vælg "luk" for at afslutte programmet.

Dette nævnes af Symantec i raporten, deres fix tool har bare ik hjulpet; regedit kan stadig
ikke køres :O FECK ! Ud fra mine HJT logfiler, lader det til at jeg er kommet den virale
proces til livs, men jeg er bange for jeg stadig har en infektion og kan slet ik tolere
mangel på adgang til regedit .. Er selv helt løbet tør for idé'er og søger lidt ekspert hjælp,
da reinstall vil tage mig mindst 5-6 timer :O

Ærbødigst, Zim
Avatar billede ds-zim Nybegynder
15. november 2005 - 16:29 #1
Her er HJT log filen ;

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\toolz\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\System32\drivers\etc\hosts
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: MSN Search Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: MSN Search Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] c:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LSBWatcher] c:\hp\drivers\hplsbwatcher\lsburnwatcher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &MSN Search - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny baggrundsfane - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0000.1105\da-dk\msntabres.dll/229?48b499df89024c229cf97b9a7ab3557a
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny forgrundsfane - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0000.1105\da-dk\msntabres.dll/230?48b499df89024c229cf97b9a7ab3557a
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1130424169243
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1130424145196
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{46C07266-CE22-43D8-80F4-0EA818B66AA4}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{46C07266-CE22-43D8-80F4-0EA818B66AA4}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{46C07266-CE22-43D8-80F4-0EA818B66AA4}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O17 - HKLM\System\CS3\Services\Tcpip\..\{46C07266-CE22-43D8-80F4-0EA818B66AA4}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede ds-zim Nybegynder
15. november 2005 - 16:30 #2
Og her er startup list fra HJT ;

StartupList report, 15-11-2005, 16:13:56
StartupList version: 1.52.2
Started from : C:\toolz\hijackthis.EXE
Detected: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
Detected: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
* Using default options
* Including empty and uninteresting sections
* Showing rarely important sections
==================================================

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\toolz\hijackthis.exe

--------------------------------------------------

Listing of startup folders:

Shell folders Startup:
[C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Menuen Start\Programmer\Start]
*No files*

Shell folders AltStartup:
*Folder not found*

User shell folders Startup:
*Folder not found*

User shell folders AltStartup:
*Folder not found*

Shell folders Common Startup:
[C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start]
HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

Shell folders Common AltStartup:
*Folder not found*

User shell folders Common Startup:
*Folder not found*

User shell folders Alternate Common Startup:
*Folder not found*

--------------------------------------------------

Checking Windows NT UserInit:

[HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
UserInit = C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,

[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]
*Registry key not found*

[HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
*Registry value not found*

[HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]
*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

SunJavaUpdateSched = C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
hpsysdrv = c:\windows\system\hpsysdrv.exe
NvCplDaemon = RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
nwiz = nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
HPHUPD08 = c:\Programmer\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
KBD = C:\HP\KBD\KBD.EXE
iTunesHelper = "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
Recguard = C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
ccApp = "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
URLLSTCK.exe = c:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
AlcxMonitor = ALCXMNTR.EXE
LSBWatcher = c:\hp\drivers\hplsbwatcher\lsburnwatcher.exe
Symantec NetDriver Monitor = C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
NeroFilterCheck = C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

*No values found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

*No values found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

*No values found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

MsnMsgr = "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Run

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Run

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
*No subkeys found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
*No subkeys found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
*No subkeys found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
*No subkeys found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce
*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
*No subkeys found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce
*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Run
*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries in Registry subkeys of:
HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Run
*Registry key not found*

--------------------------------------------------

File association entry for .EXE:
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

(Default) = "%1" %*

--------------------------------------------------

File association entry for .COM:
HKEY_CLASSES_ROOT\comfile\shell\open\command

(Default) = "%1" %*

--------------------------------------------------

File association entry for .BAT:
HKEY_CLASSES_ROOT\batfile\shell\open\command

(Default) = "%1" %*

--------------------------------------------------

File association entry for .PIF:
HKEY_CLASSES_ROOT\piffile\shell\open\command

(Default) = "%1" %*

--------------------------------------------------

File association entry for .SCR:
HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shell\open\command

(Default) = "%1" %*

--------------------------------------------------

File association entry for .HTA:
HKEY_CLASSES_ROOT\htafile\shell\open\command

(Default) = C:\WINDOWS\system32\mshta.exe "%1" %*

--------------------------------------------------

File association entry for .TXT:
HKEY_CLASSES_ROOT\txtfile\shell\open\command

(Default) = %SystemRoot%\system32\NOTEPAD.EXE %1

--------------------------------------------------

Enumerating Active Setup stub paths:
HKLM\Software\Microsoft\Active Setup\Installed Components
(* = disabled by HKCU twin)

[>{22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95}]
StubPath = C:\WINDOWS\inf\unregmp2.exe /ShowWMP

[>{26923b43-4d38-484f-9b9e-de460746276c}] *
StubPath = %systemroot%\system32\shmgrate.exe OCInstallUserConfigIE

[>{881dd1c5-3dcf-431b-b061-f3f88e8be88a}] *
StubPath = %systemroot%\system32\shmgrate.exe OCInstallUserConfigOE

[{2C7339CF-2B09-4501-B3F3-F3508C9228ED}] *
StubPath = %SystemRoot%\system32\regsvr32.exe /s /n /i:/UserInstall %SystemRoot%\system32\themeui.dll

[{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}] *
StubPath = "%ProgramFiles%\Outlook Express\setup50.exe" /APP:OE /CALLER:WINNT /user /install

[{44BBA842-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015B}] *
StubPath = rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\msnetmtg.inf,NetMtg.Install.PerUser.NT

[{5945c046-1e7d-11d1-bc44-00c04fd912be}] *
StubPath = rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\msmsgs.inf,BLC.QuietInstall.PerUser

[{6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6}] *
StubPath = rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\wmp10.inf,PerUserStub

[{7790769C-0471-11d2-AF11-00C04FA35D02}] *
StubPath = "%ProgramFiles%\Outlook Express\setup50.exe" /APP:WAB /CALLER:WINNT /user /install

[{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4340}] *
StubPath = regsvr32.exe /s /n /i:U shell32.dll

[{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}] *
StubPath = %SystemRoot%\system32\ie4uinit.exe

[{89B4C1CD-B018-4511-B0A1-5476DBF70820}] *
StubPath = C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe C:\WINDOWS\system32\mscories.dll,Install

[{8b15971b-5355-4c82-8c07-7e181ea07608}] *
StubPath = rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\fxsocm.inf,Fax.Install.PerUser

--------------------------------------------------

Enumerating ICQ Agent Autostart apps:
HKCU\Software\Mirabilis\ICQ\Agent\Apps

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Load/Run keys from C:\WINDOWS\WIN.INI:

load=*INI section not found*
run=*INI section not found*

Load/Run keys from Registry:

HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon: load=*Registry value not found*
HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon: run=*Registry value not found*
HKLM\..\Windows\CurrentVersion\WinLogon: load=*Registry key not found*
HKLM\..\Windows\CurrentVersion\WinLogon: run=*Registry key not found*
HKCU\..\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon: load=*Registry value not found*
HKCU\..\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon: run=*Registry value not found*
HKCU\..\Windows\CurrentVersion\WinLogon: load=*Registry key not found*
HKCU\..\Windows\CurrentVersion\WinLogon: run=*Registry key not found*
HKCU\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: load=
HKCU\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: run=*Registry value not found*
HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: load=*Registry value not found*
HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: run=*Registry value not found*
HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: AppInit_DLLs=

--------------------------------------------------

Shell & screensaver key from C:\WINDOWS\SYSTEM.INI:

Shell=*INI section not found*
SCRNSAVE.EXE=*INI section not found*
drivers=*INI section not found*

Shell & screensaver key from Registry:

Shell=Explorer.exe
SCRNSAVE.EXE=C:\WINDOWS\system32\logon.scr
drivers=*Registry value not found*

Policies Shell key:

HKCU\..\Policies: Shell=*Registry key not found*
HKLM\..\Policies: Shell=*Registry value not found*

--------------------------------------------------

Checking for EXPLORER.EXE instances:

C:\WINDOWS\Explorer.exe: PRESENT!

C:\Explorer.exe: not present
C:\WINDOWS\Explorer\Explorer.exe: not present
C:\WINDOWS\System\Explorer.exe: not present
C:\WINDOWS\System32\Explorer.exe: not present
C:\WINDOWS\Command\Explorer.exe: not present
C:\WINDOWS\Fonts\Explorer.exe: not present

--------------------------------------------------

Checking for superhidden extensions:

.lnk: HIDDEN! (arrow overlay: yes)
.pif: HIDDEN! (arrow overlay: yes)
.exe: not hidden
.com: not hidden
.bat: not hidden
.hta: not hidden
.scr: not hidden
.shs: HIDDEN!
.shb: HIDDEN!
.vbs: not hidden
.vbe: not hidden
.wsh: not hidden
.scf: HIDDEN! (arrow overlay: NO!)
.url: HIDDEN! (arrow overlay: yes)
.js: not hidden
.jse: not hidden

--------------------------------------------------

Verifying REGEDIT.EXE integrity:

- Regedit.exe found in C:\WINDOWS
- .reg open command is normal (regedit.exe %1)
- Company name OK: 'Microsoft Corporation'
- Original filename OK: 'REGEDIT.EXE'
- File description: 'Registreringseditor'

Registry check passed

--------------------------------------------------

Enumerating Browser Helper Objects:

(no name) - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3}
(no name) - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7}
(no name) - C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0}
NAV Helper - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872}

--------------------------------------------------

Enumerating Task Scheduler jobs:

Norton AntiVirus - Skan Denne computer - HP_Ejer.job
Symantec NetDetect.job

--------------------------------------------------

Enumerating Download Program Files:

[InstallerBehaviorFactory Class]
InProcServer32 = C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\MsnInstC.dll
CODEBASE = https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab

[WUWebControl Class]
InProcServer32 = C:\WINDOWS\system32\wuweb.dll
CODEBASE = http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1130424169243

[MUWebControl Class]
InProcServer32 = C:\WINDOWS\system32\muweb.dll
CODEBASE = http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1130424145196

[MsnMessengerSetupDownloadControl Class]
InProcServer32 = C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\MsnMessengerSetupDownloader.ocx
CODEBASE = http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab

--------------------------------------------------

Enumerating Winsock LSP files:

NameSpace #1: C:\WINDOWS\System32\mswsock.dll
NameSpace #2: C:\WINDOWS\System32\winrnr.dll
NameSpace #3: C:\WINDOWS\System32\mswsock.dll
Protocol #1: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #2: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #3: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #4: C:\WINDOWS\system32\rsvpsp.dll
Protocol #5: C:\WINDOWS\system32\rsvpsp.dll
Protocol #6: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #7: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #8: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #9: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #10: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #11: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #12: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #13: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #14: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
Protocol #15: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

--------------------------------------------------

Enumerating Windows NT/2000/XP services

Microsoft ACPI-driver: system32\DRIVERS\ACPI.sys (system)
Microsoft Kernel Acoustic Echo Canceller: system32\drivers\aec.sys (manual start)
AFD: \SystemRoot\System32\drivers\afd.sys (system)
Service for Realtek AC97 Audio (WDM): system32\drivers\ALCXWDM.SYS (manual start)
Alerter: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k LocalService (disabled)
Gatewaytjeneste til programlaget: %SystemRoot%\System32\alg.exe (manual start)
Driver til AMD-processor: system32\DRIVERS\AmdK8.sys (system)
Programadministration: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
1394 ARP-klientprotokol: system32\DRIVERS\arp1394.sys (manual start)
ASP.NET-tilstandstjeneste: %SystemRoot%\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_state.exe (manual start)
RAS-asynkron mediedriver: system32\DRIVERS\asyncmac.sys (manual start)
Standard IDE/ESDI-harddiskcontroller: system32\DRIVERS\atapi.sys (system)
ATM ARP-klientprotokol: system32\DRIVERS\atmarpc.sys (manual start)
Windows Audio: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Lydstubdriver: system32\DRIVERS\audstub.sys (manual start)
Tjenesten Background Intelligent Transfer: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
Computerbrowser: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Symantec Event Manager: "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe" (autostart)
Symantec Network Proxy: "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe" (autostart)
Symantec Password Validation: "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe" (manual start)
Symantec Settings Manager: "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe" (autostart)
Cd-rom-driver: system32\DRIVERS\cdrom.sys (system)
Indekseringstjeneste: %SystemRoot%\system32\cisvc.exe (manual start)
Udklipsbog: %SystemRoot%\system32\clipsrv.exe (disabled)
COM+-systemprogram: C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe /Processid:{02D4B3F1-FD88-11D1-960D-00805FC79235} (manual start)
Kryptografiske tjenester: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Startprogram til DCOM Serverproces: %SystemRoot%\system32\svchost -k DcomLaunch (autostart)
DHCP-klientprogram: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Diskdriver: system32\DRIVERS\disk.sys (system)
Logical Disk Manager Administrative Service: %SystemRoot%\System32\dmadmin.exe /com (manual start)
dmboot: System32\drivers\dmboot.sys (disabled)
dmio: System32\drivers\dmio.sys (disabled)
dmload: System32\drivers\dmload.sys (disabled)
Logical Disk Manager: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
Microsoft Kernel DLS-synthesizer: system32\drivers\DMusic.sys (manual start)
DNS-klient: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k NetworkService (autostart)
Microsoft Kernel DRM Audio Descrambler: system32\drivers\drmkaud.sys (manual start)
Tjenesten Fejlrapportering: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Hændelseslog: %SystemRoot%\system32\services.exe (autostart)
COM+-hændelsessystem: C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
Hurtigt brugerskift-kompatibilitet: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
Fax: %systemroot%\system32\fxssvc.exe (manual start)
Driver til diskettedrevscontroller: system32\DRIVERS\fdc.sys (manual start)
Driver til diskettedrev: system32\DRIVERS\flpydisk.sys (manual start)
FltMgr: system32\DRIVERS\fltMgr.sys (system)
Driver til diskenhedsstyring: system32\DRIVERS\ftdisk.sys (system)
GEAR CDRom Filter: SYSTEM32\DRIVERS\GEARAspiWDM.sys (manual start)
Standardpakkeklassificering: system32\DRIVERS\msgpc.sys (manual start)
Hjælp og support: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Adgang til brugerstyrede inputenheder (HID): %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)
HTTP: System32\Drivers\HTTP.sys (manual start)
HTTP SSL: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k HTTPFilter (manual start)
i8042-tastatur og PS/2-museportdriver: system32\DRIVERS\i8042prt.sys (system)
Filterdriver til cd-skrivning: system32\DRIVERS\imapi.sys (system)
COM-tjenesten IMAPI cd-skrivning: C:\WINDOWS\system32\imapi.exe (manual start)
IntelIde: system32\DRIVERS\intelide.sys (system)
Driver til Intel-processor: system32\DRIVERS\intelppm.sys (system)
IPv6-driver til Windows Firewall: system32\DRIVERS\Ip6Fw.sys (manual start)
Filterdriver til IP-trafik: system32\DRIVERS\ipfltdrv.sys (manual start)
Driver til IP i IP-tunnel: system32\DRIVERS\ipinip.sys (manual start)
Oversætter til IP-netværksadresser: system32\DRIVERS\ipnat.sys (manual start)
iPod Service: C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe (manual start)
IPSEC-driver: system32\DRIVERS\ipsec.sys (system)
Tjeneste til IR-optælling: system32\DRIVERS\irenum.sys (manual start)
PnP ISA/EISA-busdriver: system32\DRIVERS\isapnp.sys (system)
ISSvc: "c:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe" (autostart)
Klassedriver til tastatur: system32\DRIVERS\kbdclass.sys (system)
Microsoft Kernel Wave-lydmixer: system32\drivers\kmixer.sys (manual start)
Server: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Arbejdsstation: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Tjenesten TCP/IP NetBIOS Helper: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k LocalService (autostart)
Messenger: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)
NetMeeting - Deling af fjernskrivebord: C:\WINDOWS\system32\mnmsrvc.exe (manual start)
Klassedriver til mus: system32\DRIVERS\mouclass.sys (system)
Klientomdirigering for WebDav: system32\DRIVERS\mrxdav.sys (manual start)
MRXSMB: system32\DRIVERS\mrxsmb.sys (system)
DTC (Distributed Transaction Coordinator): C:\WINDOWS\system32\msdtc.exe (manual start)
Windows Installer: C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe /V (manual start)
Serviceproxy til Microsoft Streaming: system32\drivers\MSKSSRV.sys (manual start)
Microsoft Streaming Clock Proxy: system32\drivers\MSPCLOCK.sys (manual start)
Kvalitetsstyringsproxy til Microsoft Streaming: system32\drivers\MSPQM.sys (manual start)
Driver til Microsoft System Management BIOS: system32\DRIVERS\mssmbios.sys (manual start)
Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste: "c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe" (autostart)
NAVENG: \??\C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\VIRUSD~1\20051110.009\NAVENG.Sys (manual start)
NAVEX15: \??\C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\VIRUSD~1\20051110.009\NavEx15.Sys (manual start)
Remote Access NDIS TAPI-driver: system32\DRIVERS\ndistapi.sys (manual start)
NDIS-protokol til I/O i brugertilstand: system32\DRIVERS\ndisuio.sys (manual start)
Remote Access NDIS WAN-driver: system32\DRIVERS\ndiswan.sys (manual start)
NetBIOS-grænseflade: system32\DRIVERS\netbios.sys (system)
NetBIOS over TCP/IP: system32\DRIVERS\netbt.sys (system)
Network DDE: %SystemRoot%\system32\netdde.exe (disabled)
Network DDE DSDM: %SystemRoot%\system32\netdde.exe (disabled)
Netlogon: %SystemRoot%\system32\lsass.exe (manual start)
Netværksforbindelser: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
1394-netværksdriver: system32\DRIVERS\nic1394.sys (manual start)
NLA (Network Location Awareness): %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
NT LM Security Support Provider: %SystemRoot%\system32\lsass.exe (manual start)
Flytbare lagermedier: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
nv: system32\DRIVERS\nv4_mini.sys (manual start)
NVIDIA Display Driver Service: %SystemRoot%\system32\nvsvc32.exe (autostart)
Filterdriver til IPX-trafik: system32\DRIVERS\nwlnkflt.sys (manual start)
Driver til IPX-trafikvideresendelse: system32\DRIVERS\nwlnkfwd.sys (manual start)
VIA OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller: system32\DRIVERS\ohci1394.sys (system)
Driver til parallel port: system32\DRIVERS\parport.sys (manual start)
PCI-busdriver: system32\DRIVERS\pci.sys (system)
PCIIde: system32\DRIVERS\pciide.sys (system)
Plug and Play: %SystemRoot%\system32\services.exe (autostart)
Pml Driver HPZ12: C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe (system)
IPSEC Policy Agent: %SystemRoot%\system32\lsass.exe (autostart)
WAN-miniport (PPTP): system32\DRIVERS\raspptp.sys (manual start)
Driver til processor: system32\DRIVERS\processr.sys (system)
Beskyttet lager: %SystemRoot%\system32\lsass.exe (autostart)
PS2: system32\DRIVERS\PS2.sys (manual start)
QoS-pakkeplanlægning: system32\DRIVERS\psched.sys (manual start)
Driver til direkte, parallel forbindelse: system32\DRIVERS\ptilink.sys (manual start)
PxHelp20: System32\Drivers\PxHelp20.sys (system)
Driver til Remote Access Auto Connection: system32\DRIVERS\rasacd.sys (system)
Remote Access Auto Connection Manager: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)
WAN-miniport (L2TP): system32\DRIVERS\rasl2tp.sys (manual start)
Remote Access Connection Manager: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
Remote Access PPPOE-driver: system32\DRIVERS\raspppoe.sys (manual start)
Direkte parallel: system32\DRIVERS\raspti.sys (manual start)
Rdbss: system32\DRIVERS\rdbss.sys (system)
RDPCDD: System32\DRIVERS\RDPCDD.sys (system)
Hjælp til Sessionsstyring til Fjernskrivebord: C:\WINDOWS\system32\sessmgr.exe (manual start)
Filterdriver til digital cd-lydafspilning: system32\DRIVERS\redbook.sys (system)
Routing og Remote Access: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)
Remote Procedure Call (RPC) Locator: %SystemRoot%\system32\locator.exe (manual start)
RPC (Remote Procedure Call ): %SystemRoot%\system32\svchost -k rpcss (autostart)
QoS RSVP: %SystemRoot%\system32\rsvp.exe (manual start)
Realtek 10/100/1000 NIC Family all in one NDIS XP Driver: system32\DRIVERS\Rtlnicxp.sys (manual start)
NT-driver til Realtek RTL8139(A/B/C) PCI Fast Ethernet-netværkskort: system32\DRIVERS\RTL8139.SYS (manual start)
SAM (Security Accounts Manager): %SystemRoot%\system32\lsass.exe (autostart)
SAVRT: \??\c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVRT.SYS (manual start)
SAVRTPEL: \??\c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVRTPEL.SYS (system)
SAVScan: "c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe" (manual start)
Chipkort: %SystemRoot%\System32\SCardSvr.exe (manual start)
Opgavestyring: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Secdrv: system32\DRIVERS\secdrv.sys (autostart)
Alternativt logon: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
System Event Notification: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Serenum-filterdriver: system32\DRIVERS\serenum.sys (manual start)
Seriel portdriver: system32\DRIVERS\serial.sys (system)
Windows Firewall/Deling af Internetforbindelse: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Hardwaregenkendelse på brugergrænsefladen: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Symantec Network Drivers Service: "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe" (autostart)
SPBBCDrv: \??\C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCDrv.sys (manual start)
Symantec SPBBCSvc: "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe" (manual start)
Microsoft Kernel Audio Splitter: system32\drivers\splitter.sys (manual start)
Print Spooler: %SystemRoot%\system32\spoolsv.exe (autostart)
Filterdriver til Systemgendannelse: \SystemRoot\system32\DRIVERS\sr.sys (disabled)
Tjenesten Systemgendannelse: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Srv: system32\DRIVERS\srv.sys (manual start)
SSDP-genkendelsestjeneste: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k LocalService (manual start)
Windows-billedscanning: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k imgsvc (manual start)
Software-busdriver: system32\DRIVERS\swenum.sys (manual start)
Microsoft Kernel GS Wavetable-synthesizer: system32\drivers\swmidi.sys (manual start)
MS Software Shadow Copy Provider: C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe /Processid:{7E45B551-3ABD-4936-928A-C74028DEEFC7} (manual start)
SYMDNS: \SystemRoot\System32\Drivers\SYMDNS.SYS (manual start)
SymEvent: \??\C:\Programmer\Symantec\SYMEVENT.SYS (manual start)
SYMFW: \SystemRoot\System32\Drivers\SYMFW.SYS (manual start)
SYMIDS: \SystemRoot\System32\Drivers\SYMIDS.SYS (manual start)
SYMIDSCO: \??\C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SymcData\idsdefs\20051103.046\symidsco.sys (manual start)
SYMNDIS: \SystemRoot\System32\Drivers\SYMNDIS.SYS (manual start)
SYMREDRV: \SystemRoot\System32\Drivers\SYMREDRV.SYS (manual start)
SYMTDI: \SystemRoot\System32\Drivers\SYMTDI.SYS (system)
SymWMI Service: "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe" (autostart)
Microsoft Kernel System Audio-enhed: system32\drivers\sysaudio.sys (manual start)
Performance Logs and Alerts: %SystemRoot%\system32\smlogsvc.exe (manual start)
Telekommunikation: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
TCP/IP-protokoldriver: system32\DRIVERS\tcpip.sys (system)
Driver til terminalenhed: system32\DRIVERS\termdd.sys (system)
Terminal Services: %SystemRoot%\System32\svchost -k DComLaunch (manual start)
Temaer: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Distributed Link Tracking Client: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Windows User Mode Driver Framework: C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe (autostart)
Opdateringsdriver til mikrokode: system32\DRIVERS\update.sys (manual start)
Vært for Universal Plug and Play-enhed: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k LocalService (manual start)
UPS (Uninterruptible Power Supply): %SystemRoot%\System32\ups.exe (manual start)
Miniportdriver til Microsoft USB 2.0-udvidet værtscontroller: system32\DRIVERS\usbehci.sys (manual start)
USB2-aktiveret hub: system32\DRIVERS\usbhub.sys (manual start)
Miniportdriver til Microsoft USB-åben værtscontroller: system32\DRIVERS\usbohci.sys (manual start)
Driver til USB-lagerenhed: system32\DRIVERS\USBSTOR.SYS (manual start)
Microsoft USB-universel værtscontroller miniportdriver: system32\DRIVERS\usbuhci.sys (manual start)
VgaSave: \SystemRoot\System32\drivers\vga.sys (system)
ViaIde: system32\DRIVERS\viaide.sys (system)
Øjebliksbillede af diskenhed: %SystemRoot%\System32\vssvc.exe (manual start)
Windows Time: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Remote Access IP ARP-driver: system32\DRIVERS\wanarp.sys (manual start)
Microsoft WINNM WDM-kompatibel lyddriver: system32\drivers\wdmaud.sys (manual start)
Webklient: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k LocalService (autostart)
Windows Management Instrumentation: %systemroot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Serienummertjenesten for bærbart medie: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)
WMI-ydelseskort: C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe (manual start)
Sikkerhedscenter: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)
Automatiske opdateringer: %systemroot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Automatisk konfiguration af trådløse enheder: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)
Tjenesten Netværksadgang: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

--------------------------------------------------

Enumerating Windows NT logon/logoff scripts:
*No scripts set to run*

Windows NT checkdisk command:
BootExecute = autocheck autochk *

Windows NT 'Wininit.ini':
PendingFileRenameOperations: *Registry value not found*

--------------------------------------------------

Enumerating ShellServiceObjectDelayLoad items:

PostBootReminder: C:\WINDOWS\system32\SHELL32.dll
CDBurn: C:\WINDOWS\system32\SHELL32.dll
WebCheck: C:\WINDOWS\system32\webcheck.dll
SysTray: C:\WINDOWS\system32\stobject.dll

--------------------------------------------------
Autorun entries from Registry:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\Run

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

Autorun entries from Registry:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\Run

*Registry key not found*

--------------------------------------------------

End of report, 33.701 bytes
Report generated in 0,110 seconds
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. november 2005 - 20:06 #3
Ja, det er helt tydeligt, at der ligger en trojaner regedit.com på din computer. Vi kan prøve at fixe den manuelt, men først synes jeg du skal prøve dette fix, idet det også kan tage nogle eventuelle usynlige rootkits.

1. Hent følgende programmer, du skal ikke køre dem endnu:
http://www.atribune.org/downloads/rdrivrem.zip
Pak programmet ud til dit Skrivebord.

http://www.spywarefri.dk/forum/links/ewido.htm
Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

http://www.geekstogo.com/modules.php?modid=5&action=download&id=49 (højreklik på link og vælg "Gem som"/"Save as").

Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

2. Genstart din computer i Fejlsikret tilstand (ved at taste F8 under opstart).

3. Åben nu mappen rdrivrem og dobbeltklik på rdrivRem.bat - følg instruktionerne fra programmet. Efter programmet er færdigt laves en lille tekstfil (rdriv.txt) som placeres i rdrivrem mappen.

4. Kør en fuld scanning med Ewido. Under scanningen vil du blive bedt om at rense (clean) den første inficerede fil. Vælg Fjern/Remove og sæt et flueben i "Perform action on all infections", så du ikke skal sidde og kigge på scanningen hele tiden.

Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind (når scanningen er slut, vælg Save Report og gem rapporten så du kan finde den igen). Luk Ewido.

5. Kør Cleanup! som du hentede før. Klik på knappen "Options" og fjern fluebenet i "Cookies". Klik herefter på "CleanUp". Luk programmet når det er færdigt.

6. Genstart din computer i Normal tilstand. Check at firewall og anti-virus programmer virker.

7. Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan clean. Det kan godt tage lang tid (nogle timer), men den er også meget effektiv.

8. Læg en frisk HijackThis log herind, sammen med indholdet af rdriv.txt og rapporten fra Ewido.
Avatar billede ds-zim Nybegynder
16. november 2005 - 13:26 #4
http://www.geekstogo.com/modules.php?modid=5&action=download&id=49 (højreklik på link og vælg "Gem som"/"Save as").

Eih? Siger "You do not have permission to do this action. If you think you should do, please contact the webmaster."
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. november 2005 - 13:38 #5
Avatar billede ds-zim Nybegynder
16. november 2005 - 15:33 #6
ahem, rdrivrem.zip har jeg fået ned, det er den cleanup! jeg mangler
Avatar billede ds-zim Nybegynder
16. november 2005 - 15:42 #7
Har oprettet den bruger nu og fået cleanup ! Starter oprydningen nu
Avatar billede ds-zim Nybegynder
16. november 2005 - 17:16 #8
.pk3 files sux ;o sq hurtigere at geninstallere spillene end at scanne dem ..
1½ time senere har jeg nået 81% :D
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. november 2005 - 19:40 #9
Ahh, sorry med redrivrem.zip vs. Cleanup. Men jeg kan se at du fandt ud af noget.

*G* -- ja, der er visse tidspunkter, man ville ønske, at man ikke havde så meget på sin pc ;-)
Avatar billede ds-zim Nybegynder
16. november 2005 - 20:55 #10
Yep, jeg har i skrivende stund 2 AV kørende, da solo fandt noget som Norton ikke gjorde og vice versa.

HJT log;

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\toolz\security suite\ewidoctrl.exe
C:\toolz\security suite\ewidoguard.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\toolz\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: MSN Search Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: MSN Search Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] c:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LSBWatcher] c:\hp\drivers\hplsbwatcher\lsburnwatcher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSentry] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSysCheck] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SYSCHECK.COM
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &MSN Search - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny baggrundsfane - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0000.1105\da-dk\msntabres.dll/229?48b499df89024c229cf97b9a7ab3557a
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny forgrundsfane - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0000.1105\da-dk\msntabres.dll/230?48b499df89024c229cf97b9a7ab3557a
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1130424169243
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1130424145196
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{46C07266-CE22-43D8-80F4-0EA818B66AA4}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{46C07266-CE22-43D8-80F4-0EA818B66AA4}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{46C07266-CE22-43D8-80F4-0EA818B66AA4}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O17 - HKLM\System\CS3\Services\Tcpip\..\{46C07266-CE22-43D8-80F4-0EA818B66AA4}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\toolz\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\toolz\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

-------------------------------------------------------------------------------------

rdriv.txt; (EHH?)
      ~~~~~~~~~~~~~ Pre-run File Check ~~~~~~~~~~~~~
      ~~~~~~~~~~~~~ Post run File Check ~~~~~~~~~~~~~
      ~~~~~~~~~~~~~ Pre-run File Check ~~~~~~~~~~~~~
      ~~~~~~~~~~~~~ Post run File Check ~~~~~~~~~~~~~

-------------------------------------------------------------------------------------

ARG ! Rapporten fra Ewido burde da ligge under reports ikke ? Gør den ikke! ;o
Sq jeg manuelt have gemt den ? DOH!
Avatar billede ds-zim Nybegynder
16. november 2005 - 20:56 #11
Har ik turde køre min regedit, af frygt for at genstarte re-infektion af en trojan.
Hva' nu ? ;o
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. november 2005 - 01:01 #12
Det ser ikke ud til at rdriv fandt noget. Angående regedit, så prøv dette:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Check så om du har følgende fil:
c:\windows\system32\regedit.com

Hvis du har det, skal du slette den. Herefter kan du prøve at køre regedit, for at checke om den virker som den skal.
Avatar billede ds-zim Nybegynder
17. november 2005 - 03:15 #13
OMG! Haha !! Havde Du sagt det fra start, havde du sparet mig meget tid xD
Men takker for de fine tips, nice linx til programmer (der BARE fandt meget skrald),
og ro i sindet ! Min RegEdit virker igen og spanden hamrer derudaf på fuld FPS igen.
Your da MAN ! /cheer !
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. november 2005 - 09:34 #14
He he, jeg sagde faktisk i mit første indlæg, at det kunne være, at vi bare kunne slette den manuelt. Jeg tror nu ikke den mellemliggende procedure har været spildt, for Ewido har garanteret taget nogle inficerede filer, som ikke var synlige i HJT-loggen. Dejligt at det kører :-)

I det link til symantec's info på W32.Alcra.D, står der, at det også kan være at infektionen har lagt disse inficerede filer, som bør slettes. Du kan jo lige checke om de ligger der (og så slette dem, hvis de gør):

C:\WINDOWS\SYSTEM32\cmd.com
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ping.com
C:\WINDOWS\SYSTEM32\taskkill.com
C:\WINDOWS\SYSTEM32\tasklist.com
C:\WINDOWS\SYSTEM32\tracert.com
C:\WINDOWS\SYSTEM32\netstat.com

Jeg takker for point. :-)

Du får også lige min afskeds-salut: Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Det kan også være en god ide at få renset ud i dine midlertidige filer. Det kan gøres på en hurtig og nem måde med denne fil
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
---------------------------

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Jeg vil anbefale at følgende som minimum bør være installeret: Antivirus, Spywareguard, Spywareblaster, IE-spyad og en firewall. Alle programmer kan du finde links til herfra:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser denne artikel om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414