Avatar billede connect Nybegynder
16. november 2005 - 15:47 Der er 10 kommentarer

Adobe Designer - hvordan gøres tekstfelt større UDEN scrollbar ?

Hej,

Jeg har behov for at lave et tekstfelt i Adobe Designer, hvor FELTET gerne skulle være selvregulerende i forhold til tekstmængde, fremfor at der blot oprettes en scrollbar.

Problemet er, at jeg skal kunne udskrive feltet på en måde så jeg kan se al tekst...det er unægteligt svært når der blot laves en scrollbar.

Håber på hurtigt svar...
Avatar billede astengaard Nybegynder
16. november 2005 - 15:57 #1
Snakker vi et Text Field, altså et input felt, eller er det et statisk tekst felt du mener?
Avatar billede connect Nybegynder
16. november 2005 - 15:59 #2
Det er et Text Field
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. november 2005 - 16:02 #3
'Adobe Designer' ...er det InDesign eller hvad du henviser til ?
Avatar billede connect Nybegynder
16. november 2005 - 16:04 #4
Nej det er ikke InDesign....Adobe Designer er et program der følger med Adobe Acrobat til at lave forms i.
Avatar billede astengaard Nybegynder
16. november 2005 - 16:05 #5
Det kræver tre ting, for at det fungerer ordentligt.
Dit Text Field skal have Auto Fit slået til (under layout) ihvertfald for højden. Og det skal have Allow multiple lines slået til (under Object -> Field).
Men for at designet af din formular ikke ødelægges når feltet udvider sig, skal du ændre type til Flow Content for siden (Object -> Subform)
Avatar billede astengaard Nybegynder
16. november 2005 - 16:16 #6
Under indtastning vil der komme scrollbar, men når du forlader feltet vil det udvide sig, så det passer til den indtastede tekst.
Avatar billede connect Nybegynder
16. november 2005 - 16:30 #7
Tak astengaard - lyder som om du har styr på det. Dog virker det ikke helt endnu, men vil godt lige prøve det af igen iaften. Ellers vil jeg lige vnede tilbage imorgen hvis det fortsat ikke virker...det SKAL nemlig virke til på fredag (arghh) - på forhånd tak
Avatar billede connect Nybegynder
18. november 2005 - 10:02 #8
kan simpelthen ikke lige få det til at virke ... mit "text field" udvider sig ikke efter teksten. Har lagt et eksempel op her http://www.connect.dk/udvidbox.pdf ... vil være super hvis du får mulighed for lige at tjekke hvad jeg gør forkert.
På forhånd tak
Avatar billede connect Nybegynder
08. december 2005 - 19:56 #9
Tak for det - LUKKER
Avatar billede connect Nybegynder
08. december 2005 - 19:56 #10
LUKKER