Avatar billede yocart Nybegynder
17. november 2005 - 10:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Replace med <br>

I mit textarea til min gæstebog vil jeg gerne have at det er muligt at bruge enter (break)..

Er ret ny i faget, så hvis der kunne komme noget hjælp i skåret ud i pap, ville det være rart..

/Nick
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 10:37 #1
nl2br()
Avatar billede -xyz- Nybegynder
17. november 2005 - 10:41 #2
Du kan bruge nl2br(string) men hvis du vil lave en regulær replace er syntaksen som følger: str_replace(oprindligstring, søgestring, erstatmed);
Eks.
Jeg vil have \n erstattet med <br> str_replace(strengen, @"\n", "<br>");
Avatar billede -xyz- Nybegynder
17. november 2005 - 10:42 #3
jakobdo <- lige lidt før mig, havde ikke opdateret
Avatar billede wakko Nybegynder
17. november 2005 - 22:09 #4
Hvis du nu har en string:

<?PHP
$string =  "H
A
L
O";

echo nl2br($string);
?>

Man bruger det normalt ifb. med databaser :) Så kan brugeren slippe for at skrive <br>  hele tiden ;)
Avatar billede xyborx Nybegynder
18. november 2005 - 00:38 #5
Nu ved jeg ikke hvor relevant det er i dit tilfælde, men det vil også være en god ide at køre htmlentities() i samme omgang, så du ikke risikerer at brugerne kan smide "farlig" html ind på din side:
echo(nl2br(htmlentities('Din streng, evt med html som bliver gjort <em>harmløst</em>')));