Avatar billede ripoff Nybegynder
17. november 2005 - 21:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Struer net - er det iorden bredbånd

jeg bor i Randers og påtænker mig at skifte tele2 adsl ud med struer net bredbånd. Min spørgmål er ikke teknisk men vil gerne høre om andres erfaring med dette firma

1. får man hvad man bliver lovet ?
2. Hvor lang tid tager det fra bestilling ( ca tider )
3. router el modem ?
4. er det stabilt ?
5. det fremgår af struer net at man ikke behøver fastnet abb hos TDC for at få adsl ( Randers incl ) er det rigtigt ?

høre gerne andres erfaring da jeg ikke synes at have læst ret meget vedr struer net overhovedet, hverken ris eller ros !

Skriv gerne dine erfaringer som svar så jeg kan dele point ud ;.)
Avatar billede ripoff Nybegynder
17. november 2005 - 21:33 #1
vender tilbage til denne tråd om 2 dage !
Avatar billede zoq Nybegynder
18. november 2005 - 00:39 #2
Nu har jeg selv haft StruerNet og har da også en tidligere relation til firmaet som jeg ikke vil komme nærmere ind på ;-)

1. Jeg går ud fra at du mener "hastighed"?
Det er næsten aldrig til at svare på før forbindelsen er opsat hos dig. Man plejer at sige at distancen fra centralen maks må være 5 km. Jo tættere du bor på centralen jo bedre forbindelse og omvendt. Den nøjagtige hastighed kan StruerNet se og du kan også se det i webinterfacet på routeren.

2. Ring på 70 25 45 05 og forhør dig om den aktuelle ventetid på levering.

3 ADSL router og modem i et. Det er muligt at opsætte routeren i "bridge" så du kan tilslutte din egen router. Routeren er som regel af mærket Planet og er noget asiatisk bambus, som kan det det skal og ikke meget mere.

4. Det er så stabilt som ADSL nu er :) Kan man ikke rigtig generalisere.

5. Det er ikke nødvendigt at du har fastnettelefon, da du er bosiddende i Randers. StruerNet har eget udstyr på Randers-centralen og kan derfor levere ADSL uden et fastnet abb.
Avatar billede ripoff Nybegynder
18. november 2005 - 04:25 #3
tak for info zoq