Avatar billede hviid Nybegynder
18. november 2005 - 23:37 Der er 2 kommentarer

fejlmeddelelse ved opstart af ulead program

hej
jeg har lige købt en ny pc (samlesæt), så går man jo i gang med at installere sine programmer, hvilket også er gået fint, men jeg har et meget irriterende problem med programmet Ulead Gif Animator.
installationen af programmet forløb fint, men når jeg starter programmet op får jeg en fejlmeddelelse:
"instruktionen ved 0x02032342 refererede hukommelse ved "0x0000049c" kunne ikke read"
og programmet lukker ned. Det er jeg rigtig godt træt af, da jeg har været meget glad for programmet. Jeg har prøvet at hente en ny trial-version på uleads hjemmeside, og det giver nøjagtig det samme proplem.
jeg har ikke bemærket lignende problemer ved andre programmer, bl.a. ulead photo. mit styresystem er windows xp pro (build 2600.xpsp_sp2-gdrXXXXX) som jeg opdaterede med windows update i forbindelse med aktiveringen af windows.
jeg ved ikke om det betyder noget, men jeg har udover printer og scanner tilskuttet et (usb)eksternt tv kort.
Hvis i tror en formattering løser problemet, så må jeg jo til det, men jeg ville svært gerne vide om det kan betale sig
Avatar billede nick038 Nybegynder
20. november 2005 - 13:07 #1
Hej,prøv at afinstallere og så installer programmet igen, hvis det ikke hjælper ville jeg prøve at tjekke ram modulerne ved hjælp af udelukkelses metoden.
Avatar billede hviid Nybegynder
29. marts 2006 - 10:45 #2
hej nick

det med at afinstallere har jeg prøvet - nu har jeg netop formatteret maskinen og den vil gud hjælpe med stadig ikke køre programmet. jeg har betalt for programmet, så mon ikke man på en eller anden måde kan kontakte ulead for support. ret irriterende i hverti fald.