Avatar billede arkoh Nybegynder
19. november 2005 - 16:07 Der er 7 kommentarer

Samsung 244T ell. Dell 2405FPW?

Ja, situationen er således... Min gamle Philips 20" CRT skærm "eksploderede" mellem hænderne på mig her i forgårs!... Tjaaa hva gør man så!??? Så straks muligheden for at få gjort noget ved mit ønske om at få anskaffet mig en TFT skærm, som vile pynte lidt bedre på skrivebordet herhjemme og samtidigt få smækket nogle flere Tommer" på bordet! Og har siden fræset nettet rundt i en desperat afklaring på hvilken skærm jeg ska investere i! Har besluttet mig for at valget skal stå mellem 2 skærme...

Samsung's splinternye Syncmaster 244T
http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft21_40/244t.asp

Eller Dells Ultrasharp 2405FPW
http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=30907&c=dk&category_id=6198&cs=dkbsdt1&image_flag=True&l=da&s=bsd&show_summary=False&page=productlisting.aspx</u

Men er noget i vildrede!! Specielt fordi jeg ikke har været i stand til at finde en test af Samsungs nye flagskib! For hælder nok instinktivt til Samsungs 244T, men vakler ved uvidenheden må jeg indrømme!! Så var det jeg kom i tanke om den hjælp jeg før havde fået her på siden og tænkte... hvorfor faen da ik spørge folk der ved noget om det!!!?

Nogle gode råd!?? Alle råd er meget velkomne!! Skal nok ha taget min beslutning sårn rimelig hurtigt, eftersom der lissom ik er megen skærm at gøre godt med herhjemme! Sidder på en lånt skodskærm fra Aldi! :(

(Skulle måske li tilføje at skærmen primært skal bruges til grafisk arbejde, Photoshop, InDesign, 3D Studio, AutoCAD osv. Samt desuden en smule fritids spil sysler (Diablo, CS etc!!)
Desuden sku måske tilføjes at mit GeForce FX 5600 grafikkort af lidt ældre dato, stadigvæk vil kunne trække opløsningen på de 1920x1200!)
Avatar billede stone Forsker
19. november 2005 - 16:37 #1
hov hov sidder sgu med en fra aldi en Medion 19"! som kører perfekt til det brug jeg har *gggg* men men jeg ville vælge Samsung - har selv set den i action. betraktionsvinkel er ok for dem som er "udenfor" tastaturet bla deres gentegning er god hvis man er til spil. Scrolling kanon ingen utydlighed - ja hvis jeg ikke er nærig så....... hi hi
Avatar billede arkoh Nybegynder
19. november 2005 - 16:52 #2
LOL... ja beklager, men når man går fra en skøn skøn Philips 20" skærm til den her mini 15 tommer Medion skærm, så er det altså til at tage og føle på! Og ikke på den fede måde!!! ;) Men beklager det personlige udbrud der!... frustration du ve! ;)

Må jeg li høre... Hvor har du set Samsungs skærm henne!??? Ville voldsomt gerne se de i "levende live"!!!

Ja jeg er godt klar over at med den "varierende" prissætning hos DELL, da også spiller ind!... Selvom jeg havde besluttet mig for at når jeg købte ny Skærm (ik li en ting man skifter ud hverdag!), så ville jeg ikke se på prisen, men alligevel... Fandt en tråd et eller andet sted, hvor der var en der havde fået DELLs skærm til 6875,- ell noget i den stil! I forhold til Samsungs 9500,- så er det jo også til at tage og føle på!! ;)

Men nu har jeg generelt mere respekt for Samsungs skærme end DELLs... Aner ik hvor den følelse kommer fra, men Samsung klinger lidt bedre i mine øre, når vi snakker skærme!!!
Avatar billede stone Forsker
19. november 2005 - 22:49 #3
skærmen er set hos en bekendt som er grafiker. Skulle jeg vælge mellem en samsung og dell ville jeg vælge samsung da respons tiden(gentegning) for samsung er på 6 og dell er på 12. Det siges at dell er aktuel for grafikere ja! det er jo op til den enkelte at vurdere pris versa funktionalitet.

Hvis man arbejder på en sort baggrund vil en responstid på 12 virke en smule sløret ved scrolling eller flytning af objekter.
Avatar billede arkoh Nybegynder
20. november 2005 - 00:24 #4
Snakker vi om den samme Skærm? Jeg mener, det er ikke dens forgænger 243T du har set hos din ven?? 243T har kun været registreret hos edbpriser i en lille uge nu her! Hvor har han i så tilfælde købt monsteret!? En butik man kan se den i eller hvordan? Er han generelt tilfreds med den?... puhaaa sikke mange spørgsmål på en gang... tror det var min højre baglomme, eller rettere den der lille sorte læderpung deri, der snakkede der! Ikke hver dag jeg investerer så mange penge i noget som helst, så ku helt vildt godt tænke mig at se den i "egen person", eller høre erfaringer ell lign. fra nogen der har prøvet den!

Men lyder enormt rart at høre at det er en grafiker du har set den hos!!! Det ka jeg rigtig godt lide at høre!!! :)
Avatar billede stone Forsker
20. november 2005 - 01:11 #5
ups da for pokker du har ret, det er 243T han har. Og han er meget tilfreds han havde tidligere en ibm som blev skiftet ud pga pixelfejl som man desværre måtte finde sig i - på det tidspunkt kunne man ikke bytte en skærm hvis der var pixelfejl.
Men jeg kan godt forstå du gerne vil se skærmen og afprøve den da det jo er et enorm greb i læderet - de fleste edb butikker tager kun skærme hjem ved bestilling når man er oppe i den pris.
Avatar billede arkoh Nybegynder
20. november 2005 - 11:07 #6
Damn! :(

Der fik du li mit håb op og ringe for en stund! Men det er da altid noget at høre at forgængeren, som 244T løfter arven fra, ka et og andet der får andre grafikere til at spære øjnene op!! :)

Andre derude der kender Samsungs 244T???
Avatar billede arkoh Nybegynder
21. november 2005 - 17:32 #7
Ups... Nu er jeg faldet over en bruger anmeldelse af 2405FPW, der nævner at der er forskellig output resolution på analog og DVI... se der er for meget jeg ikke ved!!! Passer dette??? Og I så tilfælde... er der nogen der kan bekræfte mine bange anelser, eller gøre dem til skamme... om at jeg også bliver nødt til at investere i et nyt grafikkort for at kunne få det maksimale ud af disse skærme... Har været hele nettet rundt for at finde denne information, og har ikke været i stand til at få klart svar!

Kortet er et... Nvidia FX 5600 ultra 256 MB

Det var sgu ikke li med i beregningerne! Havde bare styr på at kortet trak 2048*1536, så tog for givet at det var det samme for begge udgange!!! :(